18 september 2008

Dagens lunch time vandring

Jeg traengte til lidt frisk luft ved frokosttid i dag, da nogle af vores nyansatte synes at proeve paa at se om de virkelig kunne faa mit roedhaarede temperament at se. Det lykkedes ikke, for jeg ved at en hurtig gaatur i solen kan faa blodtrykket ned igen. He he, nok er de unge, men jeg er gammel og viis!


Jeg gik ned gennem Basinghall Street og fik oeje paa denne sten, som jeg foerst lige har lagt maerke til. "Nothing is distant from God" staar der og jeg tror de der har gudelige tilboejeligheder maaske vil laegge maerke til den lige for tiden, for den oekonomiske situation ser sgutte for godt ud for tiden her i landet. Gad vide hvordan det maerkes i DK?

Mellen Basinghall Street og Love Lane er der et rigtig flot lille anlaeg med skulpturer og vandfald. Jeg ville gerne have haft lidt mere med i billedet, men der var en mand der havde meget travlt med at snakke paa sin mobiltelefon og som sikkert ikke havde lyst til at deltage in mine turistbilleder. Han lignede en der havde vigtigere ting at tage sig til. Jeg haaber ikke jobbet var i fare!

Jeg fortsatte ned i Gresham Street, hvor Lloyd's TSB har hovedkontor. Alt aandede fred og idyl der, til trods for de var paa samtlige avisforsider i morges, da de har planer om at overtage HBOS, som er en stor bank, som er gaaet bankerot!

Det eneste tegn paa at der var noget galt var de store tvvogne, der holdt parkeret over det hele. man kan lige skimte en blaa vogn (ikke: den blaa vogn...) til hoejre i billedet. Da jeg saa nyhederne i aften var der dog ingen tvivl om at der havde vaeret hektisk aktivitet paa den adresse i loebet af dagen.

Jeg gik videre ned gennem Cheapside, for at finde noget at spise. Jeg kiggede en ekstra gang da jeg saa denne tilmurede pengeautomat. Jeg kunne ikke helt lade vaere med at spekulere i om den monstro er et tegn paa tinderne vi gaar i moede. Jeg har lige set paa finanstilsynets hjemmeside at jeg skal tidligt paa arbejde i morgen. Jeg tror det bliver en lang dag, for der er god nok rav i markedet. Oh - og chefen er i Istanbul. Perfect timing!

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Sikke en dejlig vandring - du kommer steder vi andre ikke andet eksisterede. I Danmarks begynder man også at kunne mærke "krisen" - folk er begyndt at spise endeskiverne, som man siger. Men efter 7 fede år kommer 7 magre år - det er gængs viden - dog ikke for alle. Ha en god weekend - kan se at der er godt vejr :-)

Lene sagde ...

jeg er vild med dine lunchtraveture, dine billeder derfra og dine kommentarer.

Man kan få helt ondt af folk, som har redet vildt med på friværdibølgen, og de banker, der har opfordret dem dertil, må have en dårlig smag i munden. Men som Marianne siger, et eller andet sted kommer det vel ikke bag på nogen, uden at jeg overhovedet kan betegnes som værende inde i den globale økonomiske situation.

Tina, vil London være en god by i november, hvis jeg vil invitere mine to unge mennesker på en storby weekend? Eller er der andre tider på året hvor den er mere interessant?

Anonym sagde ...

Godt de ikke kom afsted med at faa dig op i det roede felt :-)

Krisen kradser ogsaa her. Her er usandsynligt mange boliger til salg og ingen folk med penge til at koebe dem. What goes up must come down...

Btw, jeg har en lille ting til dig "hjemme" hos mig :-)

Conny sagde ...

En dejlig tur du har tages os med på.

Tina - omme i London sagde ...

Lene - London er god hele aaret rundt. Vejret arter sig som regel rimeligt til storbybesoegsformaal, saa laenge man kan taale lidt regn!

What goes up - must come down, det kan der ikke vaere nogen tvivl om. Lige nu er vi i "must come down" fasen!

Tina - omme i London sagde ...

oh og fisker, jeg har lige fattet hvad du referer til. VILDT mange tak. :)