22 september 2008

Bonus tur igen igen

Jeg fik lige en bonustur her til aften, da min hjemtur blev lagt om. Jeg havde regnet med at skulle lige hjem, men der var blevet lagt andre planer i loebet af dagen og pludselig skulle vi til Waterloo til et "leaving do" for en af vores venners soen, som skal rejse hjem til New Zealand paa fredag.

Jeg ville have fat i en lille gave til ham og gik i Waterstones i Leadenhall market, for at finde en bog til ham og minsandten om ikke de havde en perfekt bog, som saagar var signeret af forfatteren. Den faldt i rigtig god jord og jeg scorede et par billige point - he he...

"The Drain" ogsaa kaldet the "City and Waterloo line" koerer fra Bank station til Waterloo station. Den forbinder bare de to stationer og er simpelthen en fantastisk service. Den var ikke altid lige spaendende - derfor er den ogsaa kendt som "the drain". For en enkelt gangs skyld lykkedes det mig at komme den rigtige vej ud af Waterloo station, der hvor der kun er fem minutters gang til hvor jeg skulle vaere - i stedet for 20...

Turen gaar (med lidt god vilje) ned gennem et lille stykke af "the Cut", hvor vi var til "The Cans Festival" tilbage i Maj. Jeg synes det var saa poignant at den foerste graffiti, der fangede mit oeje var "your money is worthless". Er det mig eller kan man faa oeje paa "the credit crunch" uanset hvor man vender sig hen?

Meget af graffitien fra i Maj er malet over, men det er blevet afloest af en masse andet spaendende, saa det goer ingenting. Jeg kan forestille mig at graffiti festivalen sagtens kunne blive til en aarligt tilbagevendende tradition.

Jeg havde over hele hovedet ikke tid til at gaa og tage billeder, men kunne ikke dy mig for at snuppe et par stykker, uanset at jeg vidste at kvaliteten ikke just ville vaere i top.

Jeg havde faktisk slet ikke taenkt paa at der ville vaere saa meget graffiti dernede stadig, men jeg tror stedet er blevet lukket og allokeret som graffitiens hjemsted.

Der er saa mange forskellige stilarter og farver. Hvis jeg skulle studere kunst, saa tror jeg det skulle vaere graffiti. Ja, der er vel mange der ikke ser det som kunst, men jeg elsker den frihed der er over graffitien og saa er der altsaa tit nogle fantastiske farve og form kombinationer ogsaa.

Jeg stod i mindst 10 sekunder og ventede paa at manden i billedet skulle flytte sig, men jeg havde travlt og det havde han ikke, saa han kom med. Jeg tror faktisk maaske han var ved at pakke sine spray cans vaek, saa han er tilgivet.

Motivet oeverst til hoejre i billedet ligner en efterabning af det store Madonna og Britney Spears kys fra the Cans Festival. Jeg synes det er sjovt, naar folk efterligner andres kunst - og lidt af et kompliment.

Paa den del af tunnelen der udgoer gangstien er graffitien ikke saa avanceret som i selve tunnelen, men de kuloerte fliser hjaelper da lidt.

Naah, jeg skulle videre i teksten og havde overhovedet ikke tid til at staa og studere graffiti. Jeg naaede frem til tiden, gaven faldt i god jord og vi fik et laekkert maaltid i godt selskab.

6 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Jeg synes også at grafitti er flot - på de rigtige steder :) Dine billeder er helt fantastiske.

Anonym sagde ...

Skal han allerede hjem nu? Hmmmm, tiden går!

Tina - omme i London sagde ...

Tak tak - og ja, Irene, men han kommer igen i April og det glaeder vi os til. Han er en rigtig soed ung mand.

Conny sagde ...

Jeg synes det helt fint med grafitti og jeg synes også det flot. De skal bare ikke male på tog og andre steder hvor det er forbudt

Nille sagde ...

Også ret imponerende lige ved siden af Britney billedet - motivet fra det Sixtinske kapel... med Guds hånd ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Guuud ja, Nille, det havde jeg slet ikke lagt maerke til. :)