20 august 2008

Jeg elsker naar det sker

Jeg havde en ualmindelig flot orkide, som var koebt for en slik i Ikea, mener jeg det var. Den doede lige pludselig - midt i at blomstre med over 20 blomster paa to staengler! Aergerligt, taenkte jeg, men kunne ikke rigtig faa mig til at smide den ud. Den stod saadan her i mindst to maaneder, mens jeg aergrede mig og undrede mig over hvordan den saa pludselig var doed!

Det har i flere uger vaeret min mening at smide den ud og i dag gik jeg mig endelig samlet sammen til at goere noget ved sagen og hvad saa jeg? Den saa 100% doed ud, men har aabenbart faaet kunstigt aandedraet af at staa paa badevaerelset og pludselig er den i live igen. FEDT!

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har noget til dig her:
http://furiens.wordpress.com/2008/08/20/anerkendelse/

Marianne sagde ...

Sådan har jeg det også. Kan godt købe en vissen blomst i supermarked for en flad femmer bare for at se om den kommer til live.....

Unknown sagde ...

Det var/er altså "to sjæle - en tanke". Giv den nu lidt gødning - bare for min skyld :D

Anonym sagde ...

Altså, man får da næsten et personlig forhold til sådan en "overlever" :-)

Tina - omme i London sagde ...

Den er netop en overlever og jeg glaeder mig saa meget til at se hvad den bliver til. Den er prompte omdoebt Lazarus!

Irene - det bliver sgi da en udfordring kun at vaelge 5!

Anonym sagde ...

Der er altså et eller andet 'mystisk' ved de der okideer - jeg kan heller ikke helt gennemskue deres cyklus. Men jeg bliver begejstret, når jeg opdager optræk til knopper ;-)

Anonym sagde ...

Jeg har det efterhånden med mine orkideer som mange har det med kaktusser: Jeg kan ikke slå dem ihjel, til gengæld overrasker de mig positivt gang på gang. De får et lille sjat vand nu og da, ikke noget skemalagt eller særligt gødet, de står, hvor det lige passer ind (dog ikke i fuld solskin)...og eftersom de egentlig er epifytter, trækker de netop af omgivelsernes luftindhold af vand gennem deres luftrødder...og et badeværelse er perfekt, hvis der er noget lys. :o)

Tina - omme i London sagde ...

Og jeg har lige set at der er et tredje blad paa vej. :)