21 august 2008

Dagens lunch time vandring

Vejret var usaedvanligt godt i dag og min kollega foreslog at vi skulle gaa ud paa en lille vandring og se om vi kunne finde noget spaendende at kigge paa og evt. en lille bid at spise.

Vi skulle lige et smut i banken foerst og jeg laerte en helt ny indgang, som jeg da vitterligt aldrig foer har taenkt over! Banken har en bagindgang som ligger lige over for Ciro's Pomodoro, som ligger under denne vidunderlige lille bygning. Er det ikke usaedvanligt for en bank at have en bagindgang?

Vi besluttede os for at gaa om til Spitalfields Market, for at se hvor meget af det nye der var blevet aabnet. "Do you know Gilbert and George?" spurgte min kollega og selvfoelgelig goer jeg det. Jeg har da taget masser af billeder af deres hus. "I used to talk to them all the time at the caff' at lunch time" fortsatte hun, mens jeg maabende sagde "YOU WHAT?". Vi maatte fluks ned for at se om cafeen stadig eksisterede, men nu er den lukket, saa der spiste vi ikke!

Vi gik ind gennem markedet, hvor man blandt andet kunne koebe alskens oldnordiske fotografiapparater og en enkelt badge eller to. Torsdag er antikmarket i den gamle del af markedet og joesses hvor bliver ordet "antik" bare misbrugt. ALT gammelt skrammel er "antik". Der er sandelig ogsaa masser af antikviteter, meeeen...

EN ting fangede dog min interesse blandt det lyseroede plastik og det var denne her. Vores hustelefoner har vaeret i udu i ugevis og i dag skulle Lloyd ud og koebe nogle nye telefoner. Jeg var fristet til at sige til ham at han bare kunne blive hjemme, da jeg havde fundet en afloeser. :) Jeg kan lige forestille mig hans ansigtsudtryk.

I en del af det nye byggeri i markedet fandt vi et creperie, hvor de lavede baade savoury (ehmmm... salte) og soede pandekager og vi bestilte en "Supreme" og en "Londoner" og satte os et oejeblik inden vi skulle tilbage paa pinden igen. Vi gik langsomt hjem i solskinnet som mindede os om at det er August.

Ingen kommentarer: