27 juli 2008

Lidt snyd - men paent alligevel

Vejret er helt fantastisk i denne weekend og har faktisk vaeret det i hele ugen (jeg maa se at finde noget i almanakken der goer at det varer ved indtil sidst i September!). De fleste aftener har vi siddet paa terrassen og spist.

Jeg tager enhver lejlighed til at sidde ude og spise og i dags frokost var ingen undtagelse. Der var noget overskyet, men stegendes hedt og meget lummert. Samtlige blomsterkummer stod og hang med naebbet, men vi blev enige om at spise foerst og vande siden.

Desvaerre har vi stadig ingen vand i haven - da vore regnsamlere er sprunget laek og vi ikke har faaet investeret i et par nye. Det skal vi altsaa have gjort, for jeg hader at bruge vandhanevand i haven; jeg synes det er saadan et spild af resourcer, naar man kan samle vand nok til at vande samtlige blomster med ad naturlige veje. Anyhow, jeg fandt vandslangen frem og fik gang i regnen. Joesses, hvor var der toert! Jeg begriber ikke hvordan, for vi har da faaet en del regn i loebet af sommeren, men det maa vaere loebet andetsteds hen, for potterne var bare knastoerre. Jeg tror vi bliver noedt til at bruge lidt tid paa busk og graesklipning i morgen. Haven ligner simpelthen noget der burde vaere loegn!

Ingen kommentarer: