26 juli 2008

Her koerer vi paa GMT

Aftenturen gik til Blackheath. Det er aar og dage siden jeg havde vaeret der sidst og der er bare saa skoent. Billedet illustrerer vidst ikke vidderne saerligt godt, men Blackheath er en kaempe graesplaene midt i det hele. Det siges at de der doede i "the plague" i 1665 ligger begravet under Blackheath og derfor maa der hverken plantes eller bygges der.

Vi snuppede dinner paa en Indisk restaurant vi plejede at frequentere, men ikke har besoegt laenge. Maden var meget god, men det bliver nu aldrig til en af vores yndlings igen. De er begyndt at hente alt for meget faerdigt hjem og det giver altsaa ikke helt den samme smag, som hvis koedet er stegt i sovsen!

Vi koerte ned til Greenwich, for at gaa en lille tur ved floden. Indgangen til the Greenwich foot tunnel stod groen og lyste og mindede mig om de aar hvor jeg gik under floden hver dag for at komme paa arbejde. Jeg elskede den tur, den var saa hyggelig og lidt mystisk. :)

Lysene fra Canary Wharf omraadet spejlede sig i Themsen og var en fryd for oejet. Vi gik hen langs floden til the Trafalgar pub, hvor vi drejede tilbage op mod vejen for at gaa tilbage til Cutty Sark, hvor vi havde parkeret.

Oppe paa bakken stod the Royal Observatory og lyste i natten, mens den groenne laser viste praecis hvor meridianen gaar. Meridianen kan lige skimtes til venstre for observatoriet. Jeg oensker mig et hus taet nok paa at jeg kan haenge mit dyne til luftning paa den groenne streg.

Ingen kommentarer: