04 juni 2008

En morgenvandring paa the South Bank

Dagen startede med et morgenmoede ved siden af City Hall, saa jeg steg af paa London Bridge station, som er en kort gaatur fra moedestedet.

Jeg havde fem minutter til overs, saa jeg gik ind gennem Hays Galleria, hvor boderne var lige ved at komme i live. De havde sikkert en god dag foran sig, for byen myldrer allerede med turister og Hays Galleria er et yndet udflugtsmaal for turister. Det er South bank i det hele taget efterhaanden og det er virkelig et besoeg vaerd.

Lige for tiden kan man besoege London og New York paa samme tid, via "Telectoscope"... Telectoscopet er gravet hele vejen gennem jorden fra London til New York og man kan staa i den ene by og vinke til dem der gaar forbi i den anden ende. Det er et faenomenalt project og jeg havde chancen for at se ind i den i morges.

I New York havde de travlt med at pudse vinduer paa Telectoscopet, men det bliver vel ogsaa lidt nasset, hvis alle staar og trykker snuden mod ruden hele tiden. Jeg vinkede til vinduespudseren, men hun havde aabenbart alt for travlt til at vinke igen. Oh well, jeg havde alligevel ogsaa et moede jeg skulle til, saa jeg smuttede!

Senere paa dagen fik jeg oeje paa denne spiseseddel for the Evening Standard. Det ser ud til parakitterne ses som et rigtigt problem, men uanset hvor meget de slaas og raaber og skriger, saa kan jeg altsaa ikke lade vaere at holde af dem, for de er da lidt af et eksotisk indslag i hverdagen; og saa vidt jeg kan laese mig frem til, saa giver de egernerne konkurrence og saa laenge det er de graa egern, saa goer det overhovedet ingenting!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh, nogle skønne billeder, lige hvad jeg trængte til. Nu er der kun 2 dage tilbage, det ser ud til at Hays kunne være en times tid værd, har ikke været det før, så vi kan vel fixe det sådan, at det er på vejen til Tate Modern :-) Og Telectoscope, som du har vist flere gange tidligere, det må vi da også se! Hvor lærer jeg bare meget om London ved at læse din blog. Troede jo at vi var velbefarne, men det er vi da langt fra :-)
Kan du ha' en god dag og god tur til Danmark.

Tina - omme i London sagde ...

Solvejg, I kan gaa over Tower Bridge til City Hall og saa langs floden til Tate Modern. Det er SAA fed en tur - og den har aendret sig meget i de sidste aar.
God tur!

Anonym sagde ...

Jamen, det gør vi simpelthen bare, vi elsker begge at gå og plejer at lægge mange kilometer i benene, når vi rejser, og så kan vi passende spadsere en tur langs South Bank, når vi nu er der :-)