27 juni 2008

En fraek aftale med en vampyr

I dag skulle jeg ned og give blod. Det er rigtig laenge siden jeg har gjort det sidst, men jeg hoerte min kollega bestille tid den anden dag og saa fik jeg mig lige taget sammen til ogsaa at faa aftalt en tid.

Jeg blev skrevet ind, fik udfyldt formularer og havde lidt tid til at beundre den smukke hall, som havde de fedeste (ufotograferede...) lysekroner og endelig skulle jeg ses af en sygeplejerske og hvad skete der saa?

Jeg blev kasseret! Ikke fordi jeg nogensinde har vaeret i familie med nogen med kogalskab eller har "received money for sex or drugs"... (yep, det spurgte de sgu om!) men fordi jeg har faaet akupunktur i Januar paa en privat klinik! De er simpelthen blevet helt vildt strikse og mange mennesker bliver sendt vaek, pga f.eks. deres rejsemaal over det sidste aar. Jeg er godt tilfreds med de er saa strikse, men det er nu lidt slapt ikke at komme af med saa meget som en draabe blod - og at blive kasseret, naar man har soelvmedalje i bloddonation!

Da vi kom tilbage til kontoret fik jeg en troestepraemie af min kollega. Hendes blod var godt nok til dem og det var min mandlige kollegas ogsaa. Han var foerstegangsdonor, saa stor klapsalve til ham. Jeg proever igen sidst i Juli, naar der er gaaet 6 maaneder siden min karriere som pindsvin!

1 kommentar:

Lene sagde ...

Og jeg var også afsted, men det varer vist længe inden jeg får sølv :-)