15 maj 2008

Dagens lunch time vandring

Dagens lunch time vandring gik forbi Liverpool Street Station og til en lille Caff, som ligger taet paa stationen. Saa vidt jeg lige kan se er den ikke med i Adrian Maddox' bog om London Caffs (en til oenskelisten!), men den er helt sikkert en af de bedre.

London er fuld af smaa cafeer, som turister aldrig ville droemme om at gaa ind paa, da de er oldnordisk gamle og ser slidte og snuskede ud. Slidte er de, men som regel er de langt mere rene end de moderne cafeer. Populaert er de kendt som "the Greasy Spoon" eller blot "the Caff". Man kan nemt fristes til at tro at "the Greasy Spoon" har noget med hygieinen (hvordan i alverden staver man til det?) at goere, men det har nu mere at goere med hvad der bliver serveret der inde.


Man kan altid faa et godt maaltid mad og en ordentlig kop kaffe (eller te, til de syge...) bagefter - til naesten ingen penge.

Dagens ret stod paa bacon, egg and chips til mig (og saa kom der lige to skiver toast med ogsaa) og burger and chips with salad til min kollega. Man kan ogsaa sagtens faa en sandwich, en omelet og salat eller noget helt tredje, men jeg havde lige saadan en lyst til bacon. :)

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Tina,

Jeg er én af dine anonyme læsere igennem længere tid. Lige denne post gav mig lyst til at lægge en kommentar. Jeg elsker London, og er vild med dine beskrivelser af dine frokostvandringer osv, du har givet mig flere gode idéer til bl.a. restaurantbesøg (bl.a. Song Que Café, som du har skrevet om flere gange) og South Bank gåture, som er noteret til, vi skal til London om 3 uger igen. Nu mangler vi bare at beslutte os til, hvilket område vi vil bo i, og så booke et hotel.

Og så lige til denne post om greasy spoons, jo, dem besøger jeg også meget gerne. For nogle år siden, efter ca. 16 timers rejse (snestorm) fra Kbh til London, som bl.a. indebar en grådig billetautomat, der var helt syg med at æde mit visa-kort. Ja, der fandt vi os en helt fantastisk café ved Smithfield Market, som vi helt sikkert har tænkt os at besøge igen (hvis den stadig er der), når vi lander i centrum midt formiddag. Men du har ret i, at der ikke er mange turister, der finder derind, men så kan vi vel nok blive enige om, at de går glip af noget .

Ha' en rigtig dejlig week-end - forhåbentlig får I også noget sol, vi har her i Kbh stort set kun haft sol i næsten 4 uger, helt fantastisk.

Mange hilsner
Solvejg

capac sagde ...

Tak, flere af den slags tips, Tina. (Eller hedder det chips, derovre?! ;-))

anjoe sagde ...

Det ser mums ud, men jeg savner remouladen ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Solvejg, velkommen til, skoent du vel egentlig har vaeret her et stykke tid. :)

Jeg er glad for du kan bruge mine skriblerier til noget - og for du har fundet ind paa en Greasy Spoon Caff. :)
Sig til, hvis du skal have ideer til et hotel. Jeg har mange yndlings. :)
Capac - chips, helt klart ;)
Anjoe - vi kan noget der er meget bedre end remoulade, nemlig tartar sauce. Det er en af mine yndlings!

Anonym sagde ...

Hej igen Tina,

Nu har jeg i mange år levet sammen med en englænder, så jeg er nok miljøskadet hvad angår full English breakfast, det er noget han har lært mig. Men det smager skisme godt :-)) Og jeg gi'r dig helt ret i det med tartar sauce!!

Mht hoteller må du da gerne fortælle mig om dine yndlingshoteller, det er altid godt at få anbefalinger. Jeg har et par favorit websites, hvorigennem jeg booker hotel afhængigt af hvor i verden vi skal til, så et hotel er i og for sig ikke et problem. Men som sagt anbefalinger fra andre er altid godt - og så er hoteller jo desværre oppe i det høre prisleje i London, men det kan vel vejes op imod billige flybilletter :-))

Solvejg