06 maj 2008

Dagens lunch time vandring - med hat!

Dagens lunch time vandring startede allerede klokken 11.00, hvor jeg skulle moede til gudstjeneste i St Peter's upon Cornhill, som er the Lime Street Ward Club's faste kirke, naar der er bud efter en saadan. Mange af City's traditioner er forbundet med Tronen og derfor ogsaa med kirken.
Seancen startede med en af de smukkest taenkelig morgensalmer, nemlig "Morning has broken". Automatisk hoerer jeg Cat Stevens' stemme, naar jeg hoerer den, men han var desvaerre ikke tilstede til at synge med. :)
Hvem end havde valgt salmerne vidste vidst jeg skulle komme, for det var tre yndlinge; altsaa "Morning has broken" fulgt af "Praise to the Lord, the Almighty, the King of Creation (jeg er sikker paa den findes paa dansk, men kan ikke komme i tanker om den) og saa rundede vi af med "Amazing Grace". Amazing Grace bringer naesten altid taarer til mine oejne, ikke bare fordi den er saa smuk, men vi sang den paa et specielt mindelsesvaerdigt tidspunkt til min elskedes mors begravelse for snart 10 aar siden.

Efter kirken gik vi til the Vintner's Hall, hvor aarets luncheon skulle holdes. Normalt luncher vi i the Guildhall, men der er ikke noget koekken for tiden, pga ombygning, saa vi fik husly hos the Vintners, hvor de har nogle flotte lysekroner...

Vi var lidt spaendte paa om vi skulle have omelet til middag i dag, da aarets Master er aeggeforhandler, saa man ved aldrig! Vi blev ikke skuffede, skoent vi ikke fik omelet, vi fik nemlig en laekker oerred forret med kartoffel og roedbede, fulgt af Guinea fowl (ehmmm... det er saadan en lille fugl. Jeg ved ikke hvad de hedder paa dansk!) med groentsager og kartoffelmos og sidst med ikke mindst en Creme Brulee med frugt i.

Efter endte taler og en lille snak med dem jeg kun ser den ene gang om aaret drog jeg tilbage op til London Wall, hvor arbejdet ventede. Havde det vaeret en hvilken som helst anden dag var jeg gaaet paa pubben med resten af forsamlingen, men jeg havde saa meget der skulle goeres at jeg valgte den fornuftige loesning.

Jeg blev noedt til at tage mit naturfarvede hoerjakkesaet paa, da jeg ikke havde en hat der passede til det toej jeg ville have haft paa. Ja, jeg ved godt det er luksusproblemer, men for hulen hvor hoer og jeg bare ikke kan sammen. Jeg ved godt det skal forestille at vaere saa luftigt og laekkert til om sommeren og jeg synes det er fantastisk flot, men jeg synes godt nok det er en varm affaere!

Hele dagen var en varm affaerre og jeg naaede lige hjem til aften til at se denne skoenne solnedgang. I dag fik vi en forsmag paa sommeren og hvis den kommer til at se saadan ud saa siger jeg tak - og det er JA tak!

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Tak for smuk tur Tina - og du ligner jo Miss Marple ;o)
Uhhhh, ville gerne se et "rigtigt" billede, du har været et underskønt skue.