24 maj 2008

Blomsterne og bierne

I dag fandt jeg ud af noget helt nyt... der gaar et tog klokken 17.25; det er et hurtigtog og det koerer mig lige hjem. Det er godt nok det tidligste jeg har gaaet hjem i aar, men jeg haaber det lykkes igen. Nu har jeg da en gulerod, nu jeg kender til det beroemte tog...

Vejret var saa fint, da jeg kom hjem, at jeg lige naaede paa en lille fotosafari inden jeg skulle ind og kokkerere. Vi skulle nemlig have gaester i aften og jeg havde lovet at jeg ville lave mad, til en forandring.
Nu er gaesterne gaaet og jeg sidder og kigger lidt Bloglines og oploader billeder og hvad ser jeg? Jeg har taget billeder af blomsterne og bierne, eller, som vi siger paa Engelsk: the birds and the bees!
Der sad en masse parakitter i det store trae for enden af min nabos have. De skaendtes lidt med staerrene om hvem der havde foersteret paa de bedste grene og saa vidt jeg kunne vurdere vandt parakitterne - de raaber i hvert fald ogsaa hoejest! Jeg fandt lige denne artikel og jeg kan se det er helt normalt!

Folk forundres altid over at fuglene kan overleve her, men det ser ud til at gaa fint. Faktisk er der efterhaanden saa mange at man naesten ikke laegger maerke til dem (med mindre man lige har billedferingsapparatet ved haanden, for de er nu saa koenne). De flyver i store flokke af maaske 50 og proever paa at terrorisere alle de andre fugle. Staerrene tager det nu meget paent, men de koerer selvfoelgelig paa samme maade selv. :)

I dag var der endelig en af dem der fik medlidenhed med mig og min linse og langt om laenge fik jeg lov at tage et billede, hvor vingerne er aabne.

Nu har vi weekend, saadan rigtig for alvor, det er nemlig Bank Holiday paa mandag, saa vi skal virkelig holde fri. FEDT!

1 kommentar:

Rigmor sagde ...

Tenk at du kan få så fine naturbilder i London av alle steder!

Men du, jeg har tagget deg!

Happy bank holiday weekend.