06 april 2008

De ting man finder, naar man rydder op!

Min aeldste datter er for nyligt flyttet hjem for en tid, saa det har vaeret noedvendigt at toemme gaestevaerelset og JOESSES, hvor var der bare meget skrammel!
Mellem alt det skrammel, som finder vej til genbrug, finder jeg af og til ogsaa en lille god ting, som jeg helt har glemt at jeg har. Blandt gemmerne er f.eks. smaating fra min barndom. Jeg har altid vaeret meget kreativ og har altid skrevet meget. Jeg har altid vaeret glad for blade og har produceret adskillige selv (meget eksklusive - udgivet i ET eksemplar). Jeg fandt en enkelt kopi i gemmerne.

Dansk Familieblad blev kreeret da jeg gik i anden klasse. Jeg kan se paa papiret at det er noget jeg har lavet i skolen, og gaar ud fra det var en sat opgave vi var blevet sat paa.

Som barn slugte jeg aviserne raat, naar der var mordsagerne og den slags paa forsiden. Jeg var helt vild med alskens politiserier og plagede og plagede om at faa lov at se dem. Jeg kan huske min mor spurgte hvorfor jeg laeste saadan noget og jeg svarede, som sandt var at jeg fandt det interessant - og laeste videre. Anyhow, det undrer mig ikke meget at det var saadan noget jeg satte i mit "familie" blad... Gad vide om egentlig Osama bin Laden egentlig var moderne midt i halvfjerserne? Jeg synes da billedet paa efterlysningsplakaten ligner ham til forveksling, men saa vidt jeg husker var det hovedsageligt tyske terrorister vi hoerte om den gang.

Arbejdstoej var aabenbart billigt i halvfjerserne, men det var smabre biler aabenbart ikke! Jeg tror ikke engang jeg kan laese saadan en sum!

Kan du huske denne propagandareklame? Den har aabenbart gjort indtryk paa mig og fik ene plads paa bagsiden af mit blad. Moralens hersker, det er mig. :)
Snip-snap-snude, saa er den historie ude. Ok, saa min magasiner var ikke saa lange, maaske heller ikke saa paene, men der blev da lagt noget arbejde i dem. Faktisk synes jeg det er rimlig godt klaret af en toes paa en 8-9 aar, eller hvor gammel man var i 2. klasse!

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Tænk at du stadig har dem, Tina :-)
Gad vide om min kasse på loftet rummer noget fra de børneår? Jeg har alt fra mine børns år, også for meget :-)

Tina - omme i London sagde ...

Den her beholder jeg ogsaa. Jeg har ellers smidt det meste ud, men mine formningsmappe kan jeg ikke naenne at skille mig af med.