06 marts 2008

Vi naaede det lige

Jeg havde en lang og sej dag i dag, da jeg bare liiiige skulle have alt muligt gjort faerdig inden jeg tillader mit at forsvinde i en lille uges tid. Jeg halsede rundt fra Herodes til Pilatus og fik egentlig ryddet op i en del bunker paa skrivebordet.


Klokken blev over syv, inden jeg var faerdig til at tage hjem, men saa gik det ogsaa med fynd og klem, for jeg havde nemlig noget vigtigt jeg skulle naa inden jeg kunne finde tid til at tage paa ferie.

I gaar fik jeg dette lille mobilbillede af min venindes nye lille datter. Jeg vidste der havde vaeret nogle komplikationer under foedselen, men vidste endnu ikke hvad det var. Jeg synes jeg kunne se en tube i barnets mund og var lidt foruroliget.

I dag ringede den nybagte mor til mig og fik forklaret at der ikke var noget galt med barnet, men at hun selv havde mistet over en liter blod og havde faaet blod og lagt paa "high dependency unit" (stuen med stor overvaagning, men ikke aller hoejeste stade) i de foerste 24 timer, da hun skulle holdes oeje med. PYHA, hvor var jeg lettet.

Heldigvis har hele familien det godt, og som ses ovenfor, saa er babyen fed og lyseroed som tredagsbabyer skal vaere. Hun bliver en lille Hannah (jeg kan stadig ikke helt vaenne mig til den uvane at belemre en nyfoedt med et navn, men det er bare mig!) og hun er en rigtig lille dukke, med de mindste foedder jeg nogensinde har set paa et menneske!
Jeg tror ikke det bliver laenge hun kan vaere i det lille saet jeg strikkede til hende, da jeg fandt ud af hendes koen, men strik straekker, saa mon ikke jeg naar at strikke endnu et saet inden hun vokser fra det.

Nu har vi set bevis paa at foedselen er godt overstaaet, saa nu maa vi hellere faa pakket, vi bliver hentet om fire timer og toerretumbleren koerer endnu!

3 kommentarer:

Lene sagde ...

ha en god ferie, Tina

Anonym sagde ...

Hvor er hun fin! Og rigtig god ferie Tina :)

Helle K. sagde ...

Dejlig og lyserød baby. Kan du have en god ferie, som nu allerede er i gang. :)