23 marts 2008

Gnaek gnaek gnaek...

Ok, saa mit paaskeaeg er ikke lavet af chokolade, men da jeg var barn mener jeg nu ogsaa paaskeaeggene var hoenseaeg med tuschtegninger paa, saa jeg er vel ikke helt ved siden af med min version...
Min far var aldrig helt vild med at vi tegnede paa hans aeg, for sommetider kunne farven gaa igennem skallen og saa fik aeggehviderne lidt et maerkeligt udseende!

I gaar fik vi besoeg af vores spaette for foerste gang i aar. Well, det var i hvert fald foerste gang i aar jeg saa den og jeg har ikke hoert resten af familien snakke om den foer nu.

Gad vide hvor laenge saadan en fugl lever? Jeg gaar da ud fra det er den samme vi ser hvert aar; den spankulerer i hvert fald rundt som om den ejer stedet!

Den har saa flotte markeringer, som faar den til at se lidt bestemt ud. Jeg er saa imponeret over dens store, staerke naeb, men det skal der vel til, hvis man skal hakke hul i et trae. Jeg kan huske den foerste gang vi saa den hvor vi undrede os over at den spiser paa jorden. Nu synes det den mest naturlige ting. Sjovt som hjernen virker!

I gaar modtog jeg et gaekkebrev. Jeg glemmer hvert aar hvordan de virker, men teksten paa aarets (PostDanmark?) gaekkebrev tror jeg betyder jeg kan huske det for evigt.

Jeg sender dig et gaekkebrev, med smaa kaniner glade - Nu skal du gaette hvem jeg er, og kan du det, saa vanker der et aeg af chokolade! ...
Tre prikker staar der som underskrift og jeg behoever slet ikke kigge paa den smukke haandskrift for at gaette at det skoenne kort kom fra min MOAR - hov, det er der da fire bogstaver i; tilbage i taenkeboksen!

I aftes satte jeg et lille lys i den smukke kasse og noed skyggespillet af de nuttede smaa kaniner paa vaeggen. TAK MOR - uanset hvor mange prikker, saa ved jeg det er fra dig; chokolade eller ej!
Nu vi lige er i foraarshumoer skal jeg lige blaere mig lidt, med en opdatering paa min avocadosten, som jeg satte til spiring foer jul.

Den har lige startet paa at saette et nyt saet blade og truer voldsomt med at overleve laenge nok til at glasset den staar i bliver smadret, saa den kan faa noget jord!

SUK, hvor ville det vaere laekkert om saadan en kunne staa ude og give frugt i min have. Jeg er vild med avocado - ogsaa selvom det bare er traeet, men bare en enkelt lille frugt ville da ikke vaere saa daarligt.

Vi var blevet lovet sne i denne weekend af meteorologerne og joesses, vi har haft alle de forskellige slags vejr der eksisterer i loebet af de sidste par dage.
Hagl, regn, slud, sne, hoej solskin, vind og vejr i lange baner. For mig er det perfekt paaskevejr, men det er resten af verden vidst ikke enig med mig i.
Vi har haft gang i den store foraarsrengoering og udsmidning hele weekenden. Det er saa fedt at komme til bunds i skabe og skuffer. Det er 6 aar siden vi flyttede ind her paa tirsdag og vi har altsaa faaet skrabet en del skrammel sammen i de aar. Lige nu smider vi ud med rund haand og flytter lidt rundt, da vi er blevet noedt til at rydde skabene i gaestevaerelset, da vi pludselig har tre hjemmeboende "boern" igen. Vi er ikke de eneste der har haft gang i foraarsrengoeringen, forstaas!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Min mor sendte mig et gækkebrev helt magen til! ;-)

Dorte sagde ...

Har for nogle år tilbage oplevet sådan en grønspætte i Sverige - den holdt til omkring en hytte på en campingplads - i starten troede vi, at den var syg/ havde skadet vingen, fordi den altid hoppede rundt på jorden ...og ude på vejen !
Jeg var nysgerrig og kiggede i en fuglebog da vi kom hjem - og fandt ud af at spætten havde opført sig præcis på den måde som sådanne spætter skal !

Flot avocado i øvrigt - har selv haft sådan nogle i potter med jord. De bliver desværre lange og ranglede, hvis man ikke kniber toppen af dem.

Kh Dorte