04 marts 2008

En mystisk pakke med posten...

Da jeg kom hjem i aftes stod der en stor postpakke til mig. Jeg kunne se pakken var sendt fra Canada og/eller USA (lidt mystisk at det ikke var helt klart) og jeg sendte fluks en varm tanke til familien i Canada og taenkte "hvad har de mon sendt".

Da jeg aabnede kassen opdagede jeg at den var fuld af dvder. Der var en enkelt der ikke var pakket med de andre og saa var der tre saet af fem dvder.

"Deadliest Catch" stod der paa ryggen af samtlige dvder. Hmmm... jeg ved godt at mine svigere aldrig ser fjernsyn men altid koeber box sets af serier og ser dem paa dvden, men helt aerligt, hvordan havde de faaet ideen at jeg havde lyst til at se 16, jep, sig og skrive SEKSTEN dvder om krabbefangst i Alaska? Vi ser naesten aldrig dvd - faktisk kun naar jeg har faaet en film med fra Danmark!

Jeg blev enig med mig selv om at undersoege om der evt. var tale om noget fiksfakseri, for det kunne da godt vaere at der manglede penge paa mit credit card. Jeg aabnede websiden, som var naevnt paa papirarbejdet og det lykkedes mig at finde "min ordre", men jeg kunne ikke se detaljerne, da jeg ikke vidste hvilken postkode jeg skulle saette ind som pasord! Jeg proevede mine svigeres hjemme postkode, deres respektive arbejdspostkoder, postkoden paa deres gamle hus og lige foer jeg opgav proevede jeg bare at saette min egen postkode ind og VOILA, jeg var inde i systemet. Det saa ud som om jeg bare selv havde bestilt det og jeg begyndte saa smaat at undre mig over om vi maaske var faldet lidt for haardt paa flasken paa det sidste og at jeg havde vaeret paa internetshopping helt uden at vide det?

Jeg spekulerede videre og pludselig begyndte det at daemre for mig... Monstro ikke min brors kammerat, Thomas, havde kontaktet mig for nogen tid siden og spurgt om han maatte faa sendt nogle dvder til mig, da firmaet ikke ville levere til DK? Jeg greb resolut knoglen og ringede til min kaere broder, som prompte rakte roeret til Thomas! Gud hjaelpe mig om ikke han sad lige ved siden af. De sejler begge, men for forskellige firmaer, saa chancen for at finde dem i den samme havn paa samme tid er minimal, men her var de altsaa.

Vi fik hurtigt paa det rene at jeg ikke skulle sidde og se timevis af krabbefangst for at tilfredstille min svigerinde og at hvis udsendelserne skulle vise sig at vaere kedelige, saa var der virkelig materiale nok til at kede sig laenge - rigtig laenge!

Nu har jeg faaet laest lidt paa lektion og det viser sig at det garanteret er en fascinerende serie, men jeg sender dem nu stadig videre, for saadan noget faar jeg da aldrig set.

Jeg var da aldrig faldet i soevn i aftes, hvis ikke jeg havde faaet mysteriet opklaret, for jeg vidste bare at jeg ikke havde bestilt noget som helst!

Jeg kan ikke vente til at fortaelle min svigerinde at jeg troede hun havde mistet besindelsen. LOL - hun doer af grin!

Ingen kommentarer: