27 marts 2008

En lille morgentur

I morges var vejret saa smukt at jeg ikke kunne modstaa fristelsen til at gaa den lange vej til stationen, for at beundre landskabet lidt.

Naboens magnolie blomstrer meget tidligt hvert aar og er allerede ved at folde sine blade ud. Den ser lidt trist ud med de raadne blade, men jeg synes nu den er smuk alligevel. Denne weekend springer de foerste blomster paa vores egen magnolie garanteret ud. Det maa jeg hellere huske at faa lidt billeder af.

Stien ned langs kolonihaverne var lidt blaevret, men jeg havde de fornuftige sko paa, saa det gjorde ikke alverden. Solen skinnede og jeg var glad.

Der er allerede en del tegn paa aktivitet i kolonihaverne. Noget af jorden er vendt og gjort parat til foraarssaaningen i April maaned.

Min elskede leger med ideen om at lave en lille groentsagshave bagerst i haven, men jeg synes personligt han skal snuppe en kolonihave i stedet, for jeg kan saa godt lide ideen om at vi i London vaerner saadan om de smaa stykker jord. Guderne maa vide hvor mange huse kunne klemmes ind paa dette stykke, hvis det blev udstykket til beboelse!

Fra paa mandag er det pludselig lyst om aftenen og saa gaar det pludselig staerkt med det groenne i landskabet. Roennen her kom jeg om ved paa the industrial estate. Den staar i god lae, mod en sydvendt mur, saa den er ret langt fremme, men allerede er der begyndt at komme et lidt lysegroent skaer paa traeerne. FEDT!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg eeeeelsker magnolia træer !! Glæder mig til at se billeder.