25 marts 2008

Dagens lunch time vandring

Min kollega og jeg gik et smut om til Spitalfields Market i dag, for at se om de endelig er blevet faerdige med at bygge og har faaet nogle nye butikker banket op, men det havde de ikke. Paa vejen der om saa vi lige godt noget jeg aldrig har set foer, nemlig Sorte Slyngel, der lavede en mellemting mellem mavedans og breakdance foran sin bedemaatte, hvor paa hun havde en lille iPod med speakere til at spille noget vildt musik - og en lille pink skaal til at samle penge i!

"What is she doing?" loed der fra min kollega og saa doede vi bare af grin! "That could be taken as being quite offensive, you know" fortsatte han, mens han kiggede paa bedetaeppet - og vi blev lynhurtigt enige om at det var godt at kvindemennesket var uigenkendelig til den almindelige verden, bare i tilfaelde af hun lige havde gang i sit eget lille personlige teenage oproer! Jeg maa huske at vise ham et billede af Sorte Slyngel, det billede vil han elske!


Ovenpaa saadan en omgang snuppede vi en portion Chilli Chicken hos Leon i Spitalfields. Desvaerre var den kutteklaedte forsvundet da vi kom tilbage; vi kunne ellers godt have brugt et par minutter paa at kigge paa hende.

Hos Leon fik jeg spaendende vand, nemlig vand fra Belu, som paastaar at have UKs foerste compostvenlige "plastik"flaske, lavet af majs. Ifoelge flasken og hjemmesiden supplerer firmaet lige saa meget rent vand til folk i noed, som maengden af vand de saelger paa flaske.

En flaske vand er praktisk at have med, men saa vidt muligt drikker jeg nu vandet fra hanen frem for flaskevand. Jeg laeste den anden dag at Houses of Parliament faar deres vand bragt ind fra Hildon i Hampshire og det synes jeg altsaa er noget svineri. Man skulle da mene at man paa offentlige steder og isaer i Parliamentet promoverede vandhanevand! Er vandhanevandet ikke godt nok til de kan drikke det, saa maa de gud hjaelpe mig goere noget ved sagen! Hrmpfff!

1 kommentar:

anjoe sagde ...

Sorte Slyngel er en oplagt idé, hvis økonomien er lavvandet. Medbragt musik og klædt til ukendelighed kan jeg både vrikke, danse og hoppe m.v. Det kan ikke undgå at give flere penge, end hvis jeg skal forsøge mig med et musikinstrument og/eller sang *LOL*