12 februar 2008

Det er taage Aage!

Jeg stod lidt senere op end normalt i dag, da far og David skal rejse her til morgen og jeg gerne lige ville sige farvel til dem inden jeg gik.

Min elskede var bekymret over vejret paa vejen til lufthavnen, saa maendene var tidligt oppe. David var ikke noget problem at faa op, for han var fuldt paaklaedt naesten inden han var ude af sengen. I aftes var han og jeg ude for at koebe nogle nye bukser til ham og saa fik han oeje paa et jakkesaet str 12 aar. Han spurgte om han maatte koebe det for sine egne penge og det kunne jeg jo ikke se nogen grund til at sige nej til. Han havde praecis de £32 i lommen som jakkesaettet kostede og da vi saa naaede til kassen tog de 25% rabat af prisen - saadan; et styk jakkesaet til £24 og et styk meget stolt lille knaegt! Jakkesaettet ville han rejse hjem i, saa alle kunne se hvor smart han er. Han saa simpelthen bare saa godt ud, det lille skidt - og han straalede som en lille sol. :)

Jeg drog ud i taagen, mens min kaere fader rystede paa hovedet over sin datter. "Taenk sig", sagde han til David, "hun har en ny bil staaende i indkoerslen og saa insisterer hun paa at gaa til stationen og bruge offentlige transportmidler for at komme frem!"
For det foerste gider jeg ikke koere paa arbejde og for det andet synes jeg da det var noget nemmere at jeg lod bilen staa, saa Lloyd kunne koere de to i lufthavnen.

Jeg gaar som regel op ad St Swithin's lane om morgenen og i myldretiden er der bare pakket med mennesker. Vejen er ensrettet, men befaerdet til trods for bredden og af og til maa fodgaengerne vige for en lastbil eller en taxa. Skraldebilen kan lige praecis have hjulene mellem kantstenene og taxaerne koerer paa de gule linier, saa der er ikke meget overladt til tilfaeldighederne!

I Threadneedle Street kunne jeg se at taagen var ved at lette, for jeg kunne ane toppen af Tower 42. Naar foerst taagen letter skulle dagen blive lige saa smuk som de sidste mange dage har vaeret. Det er simpelthen fantastisk; hver gang far kommer her over har vi det flotteste vejr taenkeligt. Gad vide om han kunne taenke sig at flytte her over permanent?

Den store foraarsrengoering var gaaet igang for an the Royal Exchange. Statuen traengte aabenbart til at faa fjernet det vaerste duelort!

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

What a beretning, twishart; beskrivende sjovt og kærligt, og fotos vedhæftet. Pokker tror at jeg ikke slipper besøg på din blog :-o

Tina - omme i London sagde ...

Jamen du er sandelig ogsaa saa meget velkommen til at blive.
Tak for de paene ord :)