23 januar 2008

Nyhedsvaerdi

Jeg havde travlt i aftes og havde ikke set nyhederne, men snuppede lige en nyhedsrunde paa Sky News til midnat, foer jeg kunne gaa i seng.

Foerste punkt paa dagsordenen var Heath Ledger's untimely doed. SUK, hvorfor skulle han nu lige doe, han var hamrendes dygtig og havde garanteret mange flere gode film i sig og saa var han ikke engang fyldt 30 endnu!

Billedet har jeg laant paa Internettet og uanset hvor haardt jeg proever kan jeg sgutte huske hvor fra. Hvis det er dit, saa send me en mail og jeg skal credit dig som det sig hoer og boer!


Grafen er fra London Stock Exchange for et oejeblik siden.

Grunden til jeg lige ville se nyhederne var at jeg ville se hvordan dagens boersbevaegelser ville blive rapporteret. Det er nemlig en lille bitte smule "spaendende" at arbejde i finansverdenen i disse dage!
Naar FTSE'en bevaeger sig over 300 point paa en dag, USA lader renten falde med 3/4% og Japan's Hang Seng falder med over 5% paa en dag saa skulle man nok mene der skulle en verdenskrig eller lignende til at slaa saadanne nyheder af foerstepladsen i nyhedsrapporten, men nej!

Kendisser er stoerre nyheder end noget som helst - isaer naar de doer!

3 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Min datter har også sukket over Heath Ledger idag - jeg anede ikke hvem han var :-( sådan har vi så forskellige interesser.

Flisbeth sagde ...

Nu var det ikke fordi han var en yndling af min, men det er altid tragisk når nogen skal herfra og det rammer velsagtens ekstra "hårdt" når han var lige gammel med en selv. Det er svært at forholde sig til... men jow jow the entertainment value er helt i top her og slår alle andre verdens nyheder af pinden...! Sjov verden

Tina - omme i London sagde ...

Altsaa han var ikke lige min type og ogsaa alt for ung, men han var hamrendes dygtig og saa synes jeg det er traels at se saa ung en person doe!