07 december 2007

Traeer paa min vej

Det stormede en halv pelikan i nat og i morges laa der debris paa gader og straeder. Vi har et meget stort trae uden for vores hus, som af ukendte aarsager faar blade langt senere end alle andre traaer og ergo staar med en fuld groen krone til Januar! Vinden kan virkelig ruske op i saadan et trae - og det bar fortovet spor af i morges.
Koglerne paa billedet er ikke fra det traee; billedet er fra stien ned til togstationen.

Paa den samme sti er der et vidunderligt trae, med nogle flotte gul/orange vinteraebler. jeg er ikke helt sikker paa hvad det er, men paene er de.
Bussemaendene paa det jeg tror er caprifolie har jeg stadig ikke faaet sat andet navn paa. Jeg aldrig set andet end kaprifolier blomstre paa det sted, saa jeg glaeder mig til foraaeret, hvor jeg endelig kan faa navn paa hvad i alverden det er!

I foyeren paa arbejde staar der endnu et trae. Et vaske aegte Juletrae, som dufter saa skoent saa skoent, og glimter med smaa lys og masser af glitter. Stjernen kan man naesten ikke faa oeje paa og jeg spekulerer paa om jeg monstro skulle donere en ordentlig fairy til det stakkels trae.


Maaske det skal vaere en af mine "random acts of kindness" denne jul?

Ingen kommentarer: