16 december 2007

Den femtende kalenderlaage

Saa blev det paa hoeje tid at faa gjort julegaveindkoebene faerdige, saa det sidste kan blive sendt med panikposten paa mandag. Det er bare HVER gang - og det er hver eneste gang!

Bromley var godt parat til de julehandlende og selveste Nissen var paa besoeg i Debenhams. Jeg ved ikke hvem var mere betaget, boernene omkring ham, eller mig. Jeg elsker altsaa bare Nissen, han er mit idol!

The Glades, som er shopping centeret i Bromley, har haft det samme julepynt i nogle aar nu, men jeg er altsaa helt pjattet med det og skoent vi proevede paa at koebe julegaver til den helt store guldmedalje, saa fandt jeg alligevel tid til at tage lidt billeder ogsaa.

Lloyd var paa nippet til at faa pip, men holdt ud. Han har vel vaennet sig til mine smaa saerheder efterhaanden. En veninde var ogsaa paa handel og vi aftalte at moedes i Marks and Sparks cafeteria, naar vi begge liiiige var faerdige med den handel vi lige havde gang i.

Bedst som jeg stod med favnen fuld af julegaver til min svigerfamilie og skulle til at betale, dukkede min svigerinde op og kyssede mig paa kinden. GIIISP! taenkte jeg, mens Lloyd fik dem hevet lidt til side og snakke med dem indtil jeg kunne faa betalt, som om intet var galt. :)

Jeg fik ekspeditricen til at slaa en ekstra pose om vaererne, og saa var jeg parat til at invitere hele banden med paa kaffepause, men de havde travlt og ingen tid til kaffe, saa jeg kunne godt have sparet den ene pose.

Vi fik styr paa alle gaverne saa naer som en enkelt, men havde stadig oceaner af energi tilbage og tog saa ogsaa lige ud paa den helt store madhandel. I the Great Sava Centre in the Sky fandt vi minsalighed den sidste julegave ogsaa - og saa blev vi enige om at vi hellere maatte koebe noget let mad med hjem, for klokken var efterhaanden blevet 21.00 - paa en hoejhellig loerdag aften!

Oh well, de laver en saerdeles udemaerket Chicken Jalfrezi og faerdig lavet Pilau Rice, saa det var nemt at betale sig fra og saa lige et par minutter i mikroovnen. Fedt, nogen gange skal man goere livet lidt nemmere for en selv.


Endelig kunne vi saette os ind og taende for den nye juledekoration, som min veninde gav mig. Den er faktisk lidt fed og lettere alternativ, da den har levende planter og plads til et tykt stearinlys i midten af fadet. Gulddimserne og kanelstykerne kan man jo bare tage af efter jul og saa kan den virke som helaarsdekoration. Den tror jeg faktisk vi faar meget glaede af.
Joesses hvor skal jeg sove godt i nat, vidende at julehandelen er i hus. Fedt!

Ingen kommentarer: