04 november 2007

Turen gaar til ehmmm... Stansted!

Vi var ude at foejte i dag, da vi skulle have skaffet nogle lamper til hallen, som skulle afloese de efterhaanden over fem aar gamle rispapirslamper (er det ikke naesten antik?) som var vores midlertidige loesning paa belysningsproblemet.

Vi koerte til Erith, hvor der er en enorm B&Q, som, efter sigende, skulle have en kaempe lampeafdeling, som ikke udelukkende bestod af lamper i flere hundrede £s-klassen. Vi skal have fire lamper til hallen, saa det kunne snart blive en dyr affaere!

Vi fandt de lamper vi skulle bruge og snuste saa lidt rundt i den kampe forretning, hvor man blandt andet kunne koebe en vindmoelle, som kostede omkring £1,900 med installation! Det kunne da vaere man skulle overveje saadan en ude oven paa beskyttelsesrummet? Gad vide hvor megen elektricitet den kan lave?

Paa hjemturen lagde vi turen omkring Eltham/Sidcup omraadet, da jeg lige ville have fundet et sted som jeg har truet med at besoege i ca. 15 aar, det er bare aldrig blevet til noget!

Stedet er Eltham Palace og nu ved vi hvor det ligger. Jeg glaeder mig saadan til vi kan faa gjort alvor af at komme hen og se det. Det kan vi vidst godt faa en soendag eftermiddag til at gaa med.
Det var lidt aergerligt at vi ikke havde taenkt over det foer og koert lidt tidligere hjemmefra, men skidt pyt, nu har vi det til gode til en anden god gang.

Udsigten der fra er fantastisk smuk - og solnedgangen gjorde den da endnu smukkere. Jeg blev noedt til at stjaele min elskedes mobil, da jeg var kommet til at lade min egen ligge hjemme. Grrr... der var ellers rigtig mange gode billeder paa min vej i dag!

Da vi kom hjem var vores unge elektriker rask til at begynde paa at faa de nye kupler sat op. Joesses, han var paerestolt (pardon the pun!) da der kom lys i den foerste og helt aerligt, det var jeg ogsaa. Det var det foerste rigtige elektrikerarbejde han har gjort her hjemme og nu kan han hver dag kigge op og taenke "I did that". Det er da laekkert.

Da vi kom hjem kiggede jeg paa mobilen og der var en besked fra min kaere broder, hvor han spurgte hvad jeg ville sige til om han pludselig stod i London i aften og manglede en seng...
Jeg skyndte mig at svare og inden jeg fik mig set om, var han paa vej til London og bliver til Fredag, da han har noget forretning her i byen.

Saadan - dagens fedeste overraskelse! Nu maa vi hellere komme i hak, for vi skal lige et smut til Stansted inden sengetid. Stakkelen skal jo ikke gaa her ned!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

WOT? Det kan man da ikke bare gøre!!! Gad nok vide hvem af dem det er!

Og Dengse, han får det til at se så pære let ud ... Pardon the pun!

anjoe sagde ...

Sikke da en ovenud god søndag ;-)

Lene sagde ...

hvis rislamper er antik, så er vi også lidt antikke her ;-)
Sikke da en dejlig dag I fik, og hvad byder man uventede gæster ;-)

Anonym sagde ...

Sikke en dejlig overraskelse. God familiefornøjelse :)

Tina - omme i London sagde ...

Tak alle, det var baare ugens fedeste overraskelse. Irene, det er yngste skud paa stammen, der er paa besoeg.
Lene, rislamper er ikke antikke, med mindre man har haft dem haengende som en midlertidig loesning - i over FEM aar!

Lene sagde ...

der kunne jeg godt være med Tina ;-)

Anonym sagde ...

FEDT! Hils og sig at der flyver flyvere videre til Dublin, hvis det sku' vær!!! ;-)