06 november 2007

Remember remember...

Remember remember the fifth of November

Gunpowder, treason and plot.

I see no reason why gunpowder, treason

Should ever be forgot...

I gaar var den femte November og Guy Fawkes day. I 1605 proevede Guy Fawkes paa at spraenge parlamentet i luften. Det skulle han aldrig have gjort, for han blev hung, drawn and quartered (haengt, trukket og skaaeret i kvart) som straf, og det overlever man ikke lige saadan. GULP - det var haarde metoder den gang!. Hvert aar braendes Guy Fawkes paa baalet for at minde folket om at landsforraedderi aldrig vil glemmes.

Sjaeldent har vi haft saa smukt et vejr helt op indtil Guy Fawkes. Det er da helt utroligt. Disse billeder tog jeg i gaar morges, da jeg gik paa arbejde.


Efteraaret er over os, men fuchsiaen staar stadig i fuldt flor, sammen med roserne og mange andre blomster.

Der var noget diset, men solen proevede paa at skaere igennem.


Da jeg naaede naer kontoret var skyerne dog lige saa stille ved at lukke over os. Jeg bliver ved med at tro at det er den sidste rigtig paene efteraarsdag, men i dag fik vi endnu en. Maaske vi kan finde tid til en lille udflugt i weekenden, hvis vejret holder. Jeg har nemlig et sted jeg rigtig gerne vil hen og gaa en tur.


Vi faar se, indtil videre ser det faktisk helt fornuftigt ud!

Ingen kommentarer: