23 november 2007

Hvorfor taenkte jeg ikke paa det?

Jeg har simpelthen fundet jordens fedeste webside. Lige noget for mig! Paa http://www.walkit.com/ kan man finde den korteste, groenneste eller mest stille vej fra A til B - altsaa vejen paa gaaben. Genialt - ikke?

Helt enkelt, man skriver start og slutadresserne ind og trykker paa "GO" og saa har man pludselig al mulig information om ruten, inclusiv hvor langt der er, hvor lang tid det vil tage, hvor mange kalorier man har braendt af og hvor meget CO2 man har sparet!
Turen, som jeg lige om lidt vil tage igen, bare i modsat retning, fra London Bridge til kontoret i morges gav 1.7 km paa skridttaelleren, braendte 92 kalorier og sparede 0.53kg CO2 (i en taxi).
Dagens lunch time vandring til Leadenhall Market og tilbage igen gav 1.6 km paa skridttaelleren, braendte 84 kalorier og sparede 0.48kg CO2 (i en taxi).

Naah, jeg har 3km, 164 kalorier og sparede 0.82kg CO2 (pr bil) der skal ordnes inden jeg er hjemme - for nu er det WEEKEND!

Ingen kommentarer: