15 november 2007

Aftenens lysekrone

Tirsdag aften stod som naevnt i operaens navn. Jeg moedtes med Therese i Oxford Street, ved Bond Street tube og saa begav vi os paa vej til at finde noget at spise.


Vi gik mod Oxford Circus blandt alle de andre fire millioner mennesker der partout skal gaa hvor vi gerne vil gaa. Jeg har proevet mindst tre gange i aar at tage billeder af Oxford Streets julepynt, men det skal da vidst ikke lykkes. Det er nu ogsaa det samme som sidste aar, bortset fra REKLAMERNE (grrr... - Disney, som jeg elsker helt vildt, har altsaa ikke eneret paa julen!) for "Ella Enchanted" (tror jeg det er).


Oxford Streets handelsforening (ehmmm... gad vide hvem der staar for julelysene?) maa vide min afsky for reklamerne i julepynten og kompenserede med... en lysekrone. TAK!

Vi drejede ned gennem Regent Street og kigged i Ted Bakers vindue, hvor der var nogle labre larver i noget paent juletoej og et ordentligt bord daekket op til julemiddagen. Det eneste der mangledes paa bordet var kalkunen. Den stod og rystede under en lampeskaerm. Jeg burde have brugt video i stedet for kameraet, den var simpelthen saa sjov!


Vi var et smut i Libertys og gik saa videre ned gennem Carnaby Street, som var julepyntet til den store guldmedalje. Jeg sendte den gode Gertrud Sand en varm tanke da jeg saa de fantastiske guirlander (ja daem hije haar wi alsaa kjowt nieje i e Brugs!) der prydede gaden.

Videre i teksten og vi naaede til den Thai restaurant hvor vi skulle spise. Der var bare et lille bitte problem - de var lukket. Ikke bare saadan lidt middagslukket, naeh nej, hele butikken var toemt for moebler og det hele. OH WELL, vi gik da bare paa den naermeste kinesiske, for vi stod jo lige ved China Town.


Restauranten havde adskillige imponerende lysekroner som den oven for og jeg kunne da ikke modstaa fristelsen til at tage et enkelt billede. En Tsingtao og et laekkert maaltid senere smuttede vi ud og kastede os i en taxa til Smith Square, for vi skulle jo noedigt komme for sent til forestillingen.

Forestillingen var smuk som altid og vi naaede en hurtig drink paa den naermeste pub bag efter ogsaa, foer min elskede pludselig ringede og sagde at han kunne hente os om faa minutter. FEDT!

Therese blev afleveret i Oxford Street, saa hun kunne hoppe paa bussen hjem og vi koerte traette syd paa.

Tak for en hyggelig aften Therese - og god tur hjem i aften. Jeg kan ikke fatte du allerede har vaeret her saa laenge.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Selv tak Tina, det var helt fantastisk!
Hi hi den kalkun var bare utrolig :-)

Lene sagde ...

Sikke nogle lysekroner, hvad er det med dig og lysekroner ;-)
Det er tidligt at der er pyntet til jul, men mon ikke snart vi følger med. Godt jeg bor på landet, for jeg elsker byen med al dens lys og glimmer, men kan heldigvis selv bestemme doseringen ;-)

Tina - omme i London sagde ...

LOL Therese, det var den altsaa.
Lene, jeg er vild med lysekroner og skal nok faa dem i Covent Garden paa film inden julen er omme. :)
Personligt synes jeg slet ikke det er for tidligt at starte med juleudstillingerne, personligt synes jeg de skulle lade det hele haenge ind til Februar!

Anonym sagde ...

Denne uges lysekrone: http://commentarri.blogspot.com/2007/09/beaded-ornaments.html

Tina - omme i London sagde ...

Blooming heck!