12 oktober 2007

En dag i billeder

Dagen i gaar startede helt vildt taaget, men vejret blev faktisk paent hen ad dagen. Det er utroligt hvad taagen kan goere. Der var trafik kaos, kaempe uheld paa M1 motorvejen og problemer med togene!


Jeg kan godt lide taage. Der er saadan en hyggelig lyd, naar det er taaget, det er naesten som at gaa ude naar det sner. Jeg er spaendt paa om vi faar sne igen denne vinter, for det var da bare saa fedt sidste aar. Foreloebigt er bladene lige saa paent begyndt at falde af traeerne og laver smukke monstre paa fortovet.


Imorgen er det Eid og i den anledning tog min unge kollega mig med paa indisk restaurant i gaar til lunch. Han skulle godt nok forestille at faste, men han "kom til" at springe over. At det saa var hans granfaetter der tog imod paa restauranten var en helt anden sag - og bare saa typisk. Den knaegt er i familie med det halve af East London, det er som naar jeg er paa Fur!

Restauranten har modtaget saa mange priser over aarene og de er velfortjent. Hold da helt fast for nogle stykker koed vi fik i vores Biryani. WAURV!

Aftenen boed paa en recption paa Claridges hotel. Det er mange aar siden jeg har haft lejlighed til at gaa der ind, og der er ikke blevet mindre smukt med aarene. Jeg elsker alle de gamle flotte hoteller, med mormor over alt. Jeg er egentlig ikke en stor fan af marmor, men synes det passer saa godt ind paa de gamle steder.

Toiletterne er en skoen forvirring af flermoenstret marmor i alskens farver. Det er egentlig raedselsfuldt, men alligevel, det hoerer sig hjemme!

Selv lokumspapirsholderen og traek og slip haandtaget er vaerd at tage billeder af saadan et sted. Joesses, hvor ville jeg oenske jeg kunne gaa uset rundt og snuppe billeder af alt det jeg gerne ville, uden at nogen tror jeg planlaegger et eller andet terrorplot!

Da jeg skulle hjem var Bond Street tube station lukket, grundet et eller andet, saa jeg besluttede mig for at gaa ned gennem Oxford Street, Regent Street, Piccadilly circus og til Charing Cross.
Paa Regent Street var de ved at markere en ny busbane. Jeg har aldrig foer set den roede asfalt blive lagt, men den er godt nok roed, foer den bliver svinet til!

Paa Piccadilly stopper jeg altid og kigger paa reklamevaeggen. Jeg kan huske jeg var vildt imponeret over den de foerste mange gange jeg gik forbi der. Den har godt nok udviklet sig kraftigt siden den gang. Nu kan de skifte reklamerne paa faa minutter, hvor foer der skulle en del mere arbejde til.
Paa the Criterion spiller de "The 39 Steps". Den har jeg aldrig set, men jeg kunne egentlig rigtig godt taenke mig det. Monstro det kan lade sig arrangere inden for de naeste 100 aar - ved siden af alt det andet jeg gerne vil?

Der var stille paa Trafalgar Square i aftes. Det er usaedvanligt. Normalt er der altid et mylder af folk. Jeg er saa glad for stedet nu bliver brugt langt mere end foer. Det er saadan en dejlig plads - og der er masser af plads til alt muligt. Jeg maa se om jeg kan finde et sted hvor man kan komme paa en mailing list med oversyn over alt det der foregaar. Hmmm... det maa man kunne her.
Naah, nok om i gaar. Om lidt skal der lunches!

Ingen kommentarer: