25 oktober 2007

Dream a little dream...

Jeg skulle et smut via Liberty's i aftes paa vejen hjem. Jeg gik ned for at tage tuben fra Liverpool Street og da jeg kom ned i tunnellerne kunne jeg hoere en mand floejte "Dream a little dream" - hoejlydt og smukt. Jeg elsker den sang og synes den passer saa godt til efteraaret paa grund af referencen til at sidde under the Sycamore tree. De er saa smukke i efteraarsdragten.
Den floejtende mand viste sig at vaere blind og han stod bare der og floejtede paa livet loes, mens verden susede forbi.
Jeg synes simpelthen blinde folk er saa modige at begive sig ud i verden uden at kunne se hvor de gaar. Der skal godt nok stor selvtillid og tillid til resten af verdensbefolkningen til.

Tuben var spaekket med mennesker. Det er helt utroligt hvor mange turister vi har her i loebet af de forskellige landes efteraarsferie. Man skulle tro London var det eneste sted man kunne rejse hen paa efteraarsferie! Oh well, man skal ikke klage over turister. De kommer til byen og bruger alle deres surt opsparede penge og det styrker vores oekonomi - og det er jo ingen daarlig ting, saa laenge de efterlader lidt garn og strikkepinde paa hylderne til naar jeg skal handle!

Liberty er en af de faa garnforretninger i central London, som har aabent paa et tidspunkt hvor jeg har tid til at komme paa visit. Faktisk er det en af meget faa steder hvor man overhovedet kan koebe garn! For tiden er det meget moderne at strikke, saa udvalget bliver bedre og bedre, men joesses hvor jeg dog misunder de fede garnforretninger der ligger rundt omkring in enhver flaekke i Danmark.

Jeg fik fat i de par strikkepinde jeg skulle bruge og saa maatte jeg lige et smut paa fjerde sal, hvor de har aabnet deres julegrotte. SUK - jeg var helt syg for at koebe ind til den store guldmedalje, men noejedes med at kigge og droemme om alle de paene ting man kan koebe. Jeg maa aerligt indroemme min store kasse med julepynt er mange gange stoerre end Gertrud Sands og saamaend ikke traenger til at blive mere fyldt, men naar man nu er saa vild med jul og julepynt!


Juleafdelingen er delt ind i to dele. En til julegodter (SLURP!) og en til julepynt. Der er simpelthen noget af alt! Hvis jeg var turist i London ville jeg bruge alle mine penge i den afdeling (naar jeg var faerdig med at koebe garn...)
Jeg skulle via Victoria hjem og da jeg gik over stationen fik jeg oeje paa denne gigantiske fodboldspiller. Der stod ikke mindre end en 9-10 security guards og holdt oeje med ham. Gad vide om de var bange for nogen skulle rende med ham?


Aabenbart skal nogle gigantiske delfiner spille "fodbold" paa Wembley Stadium snart og det skal der reklameres med, for at faa folks interesse!

Ingen kommentarer: