30 oktober 2007

Dagens lunch time vandring

Dagen var i gaar og jeg starter lige lidt foer lunch time, for joesses, hvor var det bare en smuk dag!
I gaar morges viste vejret sig fra den smukkest taenkelige side. Himlen var saa blaa man skulle tro det var loegn og maanen sad og skinnede saa hvid og saa rigtig Halloweenagtig ud.

Caprifolien blomstrede - ahemmm... det er jo October maaned! - Oh, well, videre i teksten, man har vel lov at nyde den globale opvarmning bare en lille bitte smule...

Jeg gik og poensede paa vejen til stationen om jeg monstro kunne naa at faa en god lunch time vandring med ind i programmet, for jeg havde nemlig noget helt bestemt jeg skulle have fotograferet - og det ville jeg helst goere i paent vejr.

Klokken 12.43 forlod jeg London Wall, for at drage mod Shoreditch. Himlen og skyerne spejlede sig i de store flotte glasbygninger og fik mig helt til at glemme at det snart er November!

Med det samme Bishopsgate bliver til Shoreditch High Street sker der en drastisk forandring i gadebilledet.
I Shoreditch ligger "the Chariot Sauna", som jeg lige lader vaere med at linke til, for ellers har jeg paa fornemmelsen jeg faar en del uoensket opmaerksomhed. Proev at google den, saa forstaar du hvad jeg mener! Desvaerre fik jeg ikke et brugbart billede af stedet. Det maa foelge en anden dag. :)

Billedet her viser virkelig kontrasten i gadebilledet. Jeg staar i Shoreditch og kigger mod Bishopsgate (og ja, solen var virkelig skarp!)
I Shoreditch har de skam ogsaa fine ting at vise frem. F.eks denne gamle ehmmm... gadelampe? Paen er en i hvert fald!
Her kommer saa hele grunden til turen, nemlig noget graffiti, som jeg troede maaske var en Banksy, men viste sig at vaere en Peeblitz, som jeg ikke foer har hoert om, men har en fornemmelse af at man kan komme til at hoere mere om! Irene og jeg havde set den for en uges tid siden, men fik ikke taget billeder af den, saa derfor maatte jeg tilbage og faa det ordnet!

Mission accomplished! Jeg vendte om igen og kiggede paa de hvide skyer paa den blaa blaa himmel. Jeg var lidt skuffet over det ikke var en Banksy, men ogsaa noget saa tilfreds at jeg havde sanset at faa set efter!


Shoreditch er for tiden endnu mere kaotisk end normalt, da undergrundsstationen er lukket, pga linien er ved at blive forlaenget og stationerne moderniseret. Om en tre aar vil jeg kunne tage et tog direkte fra Sydenham High Street til Shoreditch, i stedet for at al trafik skal gaa gennem London Bridge. Fedt!

Der er kraner og arbejdsfolk over alt. Det er dejligt at se saa faldefaerdigt et omraade blive rusket lidt op. Forhaabentlig er der nogle lokale folk i arbejde paa projectet, for kommunen det omraade ligger i er den fattigste i landet. Nabokommunen, hvor jeg arbejder, er den rigeste!


Paa udvejen kom jeg om ved denne hyggelige fyr, ved Fleur de lis Street. Han var da uimodstaaelig for en graffiti fan som mig.

Det foeltes helt forkert at gaa tilbage ind i the City igen, efter saadan en tur. Den virkede pludselig meget moerk og tung!

Ok, skyerne spejlede sig stadig i glasbygningerne, men stadigvaek var der ikke helt den samme form for kaos som den lidt laengere nede ad gaden. Jeg tror jeg har det bedst med lidt kaos.

Sidste indlaeg paa turen var denne fede skjorte med julestjerner paa brystet. Hvis jeg kunne overskue at stryge den (hvordan?) saa maatte jeg eje den. Det kan jeg IKKE, men derfor synes jeg da den er fed alligevel.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godtså, så er den betalt! Fatter til stadighed ikke hvorfor det var at jeg ikke kunne tage billeder af yer hung man ...

Jeg kender een, som du skal møde næste gang jeg kommer om i London, når vi skal "do Bond Street", der kendte John Cheshire, tror jeg han hed, ham der deltog aktivt i "the regeneration" af "Spitalfield Market" og omegn. John Cheshire er død, alt for tidligt, efter sigende, men ved du hvem han var?

Anonym sagde ...

Mht. skjorten, hvis man har råd til at købe den, så har man også råd til at få "nogen" til at stryge den for sig ... ;-)

capac sagde ...

Den lille fyr er da vist Kilroy (was here!)

Rimkogeren sagde ...

Sight seeing, så det basker. Tak for et kig.

PS Kig gerne indenfor på min blog-

anjoe sagde ...

Du skal ha' mange tak for at bruge lunch time på den måde ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Selv tak, I er altid velkomne paa mine lunch time vandringer.

Irene, jeg er ikke sikker paa Cheshire, men det finder jeg vel ud af, med din hjaelp.

Capac, det var netop det jeg mente mht at vaere graffiti fan. Nogen gange er jeg mere indforstaaet end hvad jeg naesten selv kan forstaa!