19 oktober 2007

Dagens lunch time vandring...

Dagen i gaar startede akkurat lige saa smuk som langt de fleste dage har gjort i October indtil videre, nemlig med straalende solskin og en hoej klar og blaa himmel.

Man kan dog godt maerke at det er October, for solen sidder noget lavt paa himlen og naar ikke helt ned i krogene som det goer i sommerhalvaaret.

Toget var temmelig forsinket og jeg var irriteret, da jeg havde et morgenmoede jeg gerne lige ville have haft en halv time at forberede til. Min irritation forsvandt dog som dug for solen naar jeg kiggede op og saa solen lege paa de smukke City facader, mod den blaa blaa himmel.

Til middag skulle jeg ud paa en lille udflugt, eller rettere havde jeg en blind date til lunch... Therese er i London for at lave musikopgave og vi havde aftalt at moedes ved Bank station for saa at gaa ud og faa en bid lunch.

Turen gennem Throgmorton Street er lidt alternativ for tiden. De er ved at bygge to kaempe skyskrabere og de roder og larmer helt vildt!

Anyhow, jeg naaede til Bank til tiden og fandt ret hurtigt Therse, som hilste mig med et ordentligt knus og et stort smil. Dejligt! Det er sjovt hvor let det kan vaere at "genkende" et menneske man aldrig foer har moedt, men alligevel foeler som om man kender.

Therese fik en hurtig forklaring om bygningerne omkring os; Bank of England, ingen vinduer i stueetagen. Der huserer en del debat om om det er fordi det saa er svaerere at bryde ind, eller om det er fordi vi ikke maa se at der slet ingen penge er i banken! Mansion House, the Lord Mayors hus og den gamle boers, the Royal Exchange.

Vi gik ind gennem the Royal Exchange, bare fordi man kan, og videre op ad Cornhill til den 250 aar gamle Simpson's Tavern (som venligst har udlaant billedet til venstre...) Jeg elsker Simpson's Tavern. Det er simpelthen verdens hyggeligste sted og saa faar man noget rasendes godt mad og en udemaerket vin. Servitricerne er naesten lige saa gamle som stedet og holder sig akkurat lige saa godt ogsaa.

Therese fik en ordentlig tallerken roast pork med det hele - inclusiv en stor poelse (man faar en poelse med til naesten alt!) mens jeg snuppede en fisherman's pie, dog uden poelse!

Servitricen insisterede paa at der skulle dessert til, saa vi snuppede en gang sticky toffee pudding og en apple crumble with custard og saa var vi altsaa ogsaa saa maette at der skulle kaffe til foer vi kunne gaa der fra.
Therese, den engel, havde medbragt TO Hendes Verden og TO poser super piratos. Hvor heldig har man lige lov at vaere? Hun fulgte med op til London Wall og saa sendte jeg hende til Liverpool Street station, hvor hun kunne tage tuben hjem.
Therese, tusinde tak for en rigtig hyggelig lunch!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var nemlig bare super hyggeligt! Og nu kan du i et stykke tid nyde dine piratos :-)

Tina - omme i London sagde ...

Yep, hvis jeg goer som hende jeg fortalte dig om, saa kan de vare fire gange saa laenge som en normal pose.
Til de uindviede, saa har jeg en dansk veninde i New York, som sad og klippede sine piratos i fire stykker, saa de varede fire gange laengere...
Den slags vanvid overgaar formodentlig kun emmigranter!

Lene sagde ...

:-) Tina, så er det bedre at få flere tilsendt.
Hyggeligt at I kunne mødes, og nu har du vel fået endnu mere besøg fra Danmark :-)

Anonym sagde ...

Fik du ikke to poser ... Jeg mener, som søstre vi dele, ing?! ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Irene, kig i din taske - som soestre vi dele!

Lene, jep - jeg har haft en ualmindelig furbosk weekend. Det er fedt!