04 oktober 2007

Dagens lunch time vandring...

Jeg havde et lunch time moede i dag ved the Old Bailey. Solen skinnede fra en (naesten) skyfri blaa September himmel - i Oktober..., saa jeg gik turen ned gennem the City, via London Wall og Postman's Park.

Der var ingen protester, demonstranter, fotografer eller politifolk foran the Old Bailey, saa man maa antage at der ikke skete noget nyhedsvaerdigt i retten i dag.

Jeg havde bestilt et bord paa Firefly, som jeg stiftede bekendtskab med for nogle uger siden og havde lyst at proeve igen, men denne gang med spisning.
Det kan hermed konstateres at det ikke bliver sidste gang jeg har spist der. Jeg fik en god burger med chips og en rigtig laekker salsa. Betjeningen var i top og saa var det endda rimelig billigt!


Jeg gik hjem igen gennem the Guildhall. Jeg elsker at gaa igennem den gaard. Den faar mig altid til at taenke paa det Victorianske London. Jeg kan lige se for mig alle folkene i de flotte gamle kostumer. Maendene i lange jakker og hat, damerne i store flotte rober og kyse og de smaa knaegte med bare knae. Oh well, videre i teksten!


Lige om hjoernet fra the Guildhall staar denne skoenne bygning. Den er ganske ny, maaske 18-24 maaneder gammel - og bygget i en stil der er meget moderne for tiden, altsaa med store staalbuer og masser af glas. Jeg kunne ikke staa for reflectionen og skyggen under trafiklyset. Solen kan kun naa der til pr reflektion. Noget af det fede ved de nye sjove bygninger er de maerkelig skygger og reflektioner man faar. Det kan vaere ret svaert at regne ud hvor lyset kommer fra.

2 kommentarer:

Regitze sagde ...

jeg elsker at gå tur med dig:)

Tina - omme i London sagde ...

Du skal vaere velkommen!