12 september 2007

Gaarsdagens lunch time vandring med mere...

I gaar skulle jeg moedes med nogle folk til lunch, sammen med en kollega, saa jeg havde bestilt bord paa Tiffinbites, saa det kunne vaere let for os alle. Det var saadan ca. midt i mellem.
Hmmm... det ville have vaeret saa let, hvis ikke samtlige veje der leder til Tiffinbites var lukkede paa grund af byggearbejde! Oh well, vi fik lidt motion og havde i oevrigt en rigtig god lunch, der blev sluttet af med ikke mindre end to kopper rigtig god kaffe.


Efter middagen skulle vi til et moede paa the London Stock Exchange. Moedet tog ikke saa laenge, saa da vi kom ud ville vi gaa rundt om St Paul's paa vejen hjem, bare for hyggens skyld. Min kollega paastod at han aldrig havde vaeret inde i kirken foer, saa jeg insisterede at vi lige stak naesen ind. Jeg var naer aldrig faaet ham ud igen! Han var helt vildt optaget af bygningen og ville baade op i taarnet, ned i kaelderen og op og afproeve the Whispering Gallery - og helst i den raekkefoelge. Jeg bad ham slaa koldt vand i blodet og foreslog at han tog sine boern med op for at se den store og smukke bygning. Jeg ville sandelig ogsaa gerne have tilbragt resten af dagen paa at lege turist, men jeg skulle naa tilbage til kontoret inden aftenens udskejelser!

Jeg var nemlig inviteret til kundeparty i mit gamle firma. Partyet skulle holdes paa the Design Museum i Shad Thames. Shad Thames er saadan et fedt sted. Der er smaekfyldt med restauranter og pubber og det er slet ikke til at forstaa at det er det samme sted som det rottebefaengte omraade der stod der for knap 10 aar siden!

Vi havde den fineste udsigt fra balkonen paa museet og jeg kunne slet ikke lade vaere med at snuppe et enkelt billede. Skumringsbilleder pr. mobiltelefon er altsaa ikke lige super kvali, men jeg tror godt stemningen kan fanges. Det er saa flot naar Tower Bridge er lyst op og man kan se the City i baggrunden.


Lloyd havde lovet at hente mig ved Tower Bridge, saa jeg gik langs floden for at komme der op. Vandet var naesten helt stille og SUK, hvor ville jeg oenske jeg havde haft mit gode fotografiapparat med! Jeg gik sammen med en fhv kollega og han var ved at faa pip da jeg tog det tredje billede af det samme motiv, saa jeg maatte noejes med kvaliteten af dette billede.
"You're not a tourist!" udbroed han og saa maatte jeg lige forklare ham at hvis en der tager mange billeder af paene og mindre paene ting er en turist, saa er jeg en turist selv hjemme i min egen have - og det vil jeg faktisk blive ved med at vaere, for jeg synes det er fedt. Basta bep!


Ingen kommentarer: