05 september 2007

Dagens vandring!

I dag har vaeret en omvandrende en af slagsen, som har lagt 10 kms slid paa mine sko, i foelge fitbuggen!
Vi har haft tube strejke i de sidste dage og generelt har jeg ikke noget problem med folk strejker over deres arbejdsforhold; tvaert imod synes jeg det er en menneskeret, men naar det bliver HVER gang der skal forhandles loen at der skal strejkes, saa har det ikke den samme effekt.
Anyhow, strejken blev kaldt af i morges, men alle tubetogene stod de forkerte steder og det tog aar og dage at faa ryddet op i. Ergo maatte jeg gaa fra Waterloo East til kontoret i morges.


Jeg elsker turen ned omkring "Royal Festival hall" med den soergelige mand paa taget, der ser ud som om han er lige ved at lade sig falde og the South Banks mange underligheder.

Jeg proevede paa at se bare en lille bitte smule traet ud af turen, da jeg kom ind paa kontoret, men jeg kunne jo ikke lyve mig fra at have nydt min tur ned forbi Tate Modern og over the Wibbly Wobbly.
Dagens lunchtime vandring var ikke saa lang, men saa boed den til gengaeld paa noget helt fantastisk godt mad - og en endnu bedre udsigt. Selskabet var vigtigt, saa vi var booket ind paa Rhodes 24, paa 24. etage af Tower 42, aka: the NatWest tower.
Menuen stod paa suppe og Red Mullet og en rigtig god vin. Uhmmm... hvor det smagte, men helt aerligt saa ville et glas postevand have vaeret nok til mig, hvis bare jeg kunne faa lov at komme med mit fotografiapparat.

Det lykkedes mig at snuppe et enkelt billede af the Gherkin paa min tro foelgesvend: mobilen. Jeg kunne godt nok have faaet meget tid til at gaa med at tage billeder der fra.

Da jeg skulle hjem var det blevet rigtig varmt og solen skinnede saa Themsen saa helt blaa ud. Det var rart; og saa fik jeg lige en aaben Tower Bridge med paa turen. Der skulle fire sejlskibe igennem, saa der var aabent laenge. Fedt!


Ingen kommentarer: