06 august 2007

Ud i det blaa...

I dag lovede vejrguderne 30 graders solskin fra en skyfri, saa vi startede kareten op - destination Camber Sands - den bedste strand i England!

Turen til Camber Sands gaar ned gemmen det smukke Kent (the Garden of England) og undervejs skulle vi goere holdt ved en jernbaneoverskaering. Jeg kunne hoere toget komme og syntes det loed lidt oldnordisk, saa jeg stillede mig parat med kameraet. Der er ikke vildt godt udsyn fra hvor vi holdt, men det lykkedes mig dog at faa et hurtigt billede af The Pullman Orient Express som det toeffede forbi.

Da vi var lige ved at naa Rye moedte vi et vennepar fra London, som var paa vej hjem. Vi ville have haft en hurtig bid frokost med dem, men pubben hvor vi normalt stopper var ikke aaben, saa det blev ikke. Skidt pyt, de koerte hjem og vi vendte snuden mod Camber and the sands!

Lige foer Camber blev der hoestet paa livet loes. Lloyd var lige ved at doe af grin, da jeg begyndte paa at remse op paa min mejetaerskerviden. "Gad vide om den gule ikke er en New Holland?" spurgte jeg - og saa spruttede han af grin. "Bonderoev!" loed der og saa var den samtale forbi! Oev, jeg plejede at kunne huske samtlige mejetaersker farver og maerker.

Der gaar rigtig mange faar paa markerne mellem Rye og Camber. Der er saa toert at jeg naesten synes det er synd, men de ser nu ud til at trives ganske godt. Jeg er nu glad for jeg ikke var pakket ind i uld i dag!

I Camber er der ukristelig mange der har campingvogn eller saadan et lille trillende hus staaende. Der reklameredes i dag med at man kunne koebe en campingvogn fra £4,995 og en chalet fra £25,000. Jeg kiggede paa alle de ferierende - og paa landmanden paa mejetaerskeren (en International?) bag ved. Jeg haaber han snupper en dukkert naar han endelig holder fyraften, for det var godt nok en pulsende affaere i dag, men IH hvor det duftede! Jeg elsker duften af nyhoestet korn.


Stranden i den oestligste del er en stenstrand. Det har den ikke altid vaeret, men der er sat hoefter op og lavet et ordentligt grusdige, saa tangen ikke forsvinder fuldstaendigt.


Aftensmaden var sund som i gaar... og blev indtaget paa et taeppe paa stranden. En 1/4 pounder with cheese and chunky chips. YUM, hvor det smagte godt.


Vi gik en lille tur i Camber by. Der er liv og glade dage paa en dag som i dag, men jeg kan forestille mig der er tavst som graven i vintermaanederne!

Vi ventede indtil ved syv-tiden foer vi koerte hjem, saa vi ikke skulle sidde i lange koeer med alle familierne med traette boern der skulle hjem og i bad og seng.

Himlen begyndte at blive diset og temperaturen dalede ned til omkring 25 grader. Jeg kunne vaere blevet hele natten og bare sovet paa et haandklaede. Jeg ELSKER simpelthen at vaere ved havet.

Landmanden lod sig ikke forstyrre af alle de hjemvendende turister, han puklede videre. Skoent jeg elsker duften og synet af landarbejde, saa maa jeg aerligt indroemme at jeg ikke misunder landmandens job. Det er godt nok haardt arbejde - og meget lange timer!

Hjemturen gik let og smertefrit og vi var hjemme paa ingen tid; godt traette, med sand mellem taeerne og salt paa kinden.
Hurra - paa fredag har vi FERIE!

3 kommentarer:

Lene sagde ...

sikke en dejlig dag, og forhåbentlig sad landmanden også og nød det gode vejr bar rattet.

Tina - omme i London sagde ...

Lene, det haaber jeg da og jeg ved godt traktorerne nu om stunder er airconditioned og alt det der, men alligevel synes jeg det er haardt at sidde og stege i en mejetaersker i timevis, mens andre ligger og basker i strandkanten!
Forhaabentlig blev det en god hoest!

Anonym sagde ...

Å, for en koselig ferietur dere har hatt. Og så må jeg vel få si at disse Engelske strender ligner på de Danske.....! Takk for herlige bilder!