05 august 2007

Perfekt!

Torsdag aften moedtes jeg med min elskede paa Charing Cross Station, som aftalt og saa slentrede vi, som et par nygifte, over Trafalgar Square mod vores valgte spisehus.


Paa fliserne foran the National Gallery sad der en mand og farvede med kridt. "All you need is love" stod der over et lilla hjerte. Det kunne da ikke vaere meget mere apropos. Han var egentlig lidt af en sur skiderik og meget mod mine principper slap jeg en skilling alligevel. Han havde skrevet paa flisen at man skulle lade vaere med at tage billeder, hvis man ingen penge gav, for det var uhoefligt. Nu bestemmer jeg altsaa selv hvem jeg tager penge og, for den sags skyld, hvad jeg tager billeder af ude i fuld offentlighed, men altsaa fik han en skilling - og jeg mit billede!

Paa den hemmelige destination var soelvtoejet paa bordet, fyrfadslys i lampetten og en rimelig hyggepianist i baggrunden.

Vinen og maden var begge over al forventning og tjeneren passede os op og sludrede og gav gode raad vink og vejledning. Han tjente sine drikkepenge, med andre ord. (",)


Vi rundede vores tre ALT for store retter af med en kop kaffe og en cognac/amaretto og saa drog vi hjemad igen.


Vi gik ned ad the Mall og op til Trafalgar square, hvor den gode Admiral Nelson stod og holdt oeje, som altid.


Turen tilbage til stationen er gemen kedelig i loebet af dagen, men har en ret funky belysning om aftenen, saa den vej skulle vi helt klart.


Da vi kom hjem blev vi enige om at vi snupper ti aar mere, for det gaar da lige saa godt. Hurrah for os!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

'Ra - 'Ra - 'Ra