08 juli 2007

Weekendens spise

Mine oejne faldt paa en kasse guldkorn den anden aften vi var omme og handle, saa jeg snuppede en kasse og en dunk yogurt med i vognen. Jeg elsker guldkorn, men spiser dem naesten aldrig, for der er altsaa ingen foede i dem. Det er nu hyggeligt at starte loerdag morgen med saadan en tallerkenfuld. Hvad var det nu for nogle gode smaakager vi fik som boern, med guldkorn i? Monstro ikke man kunne finde en opskrift og saa proeve at lave saadan nogen? SLURP!



Loerdag formiddag var jeg et smut oppe paa vores High Street, hvor jeg fik oeje paa at en af de lokale slagtere solgte gedekoed og saa kunne jeg da ikke dy mig for at lave en gang curry goat til aften. Heldigvis havde slagteren ogsaa Bolst's curry powder, som jeg ellers var loebet toer for, saa med 3 pund ged og en daase curry powder i posen drog jeg hjem, alt imens jeg glaedede mig til at fortaelle alle hvad vi skulle have at spise.
Loeg, hvidloeg og koedet i gryden; saa en stak kartoffeltern, lidt tomat og en ordentlig gang chillisovs, saa vi kunne faa lidt smag paa og saa var vi godt koerende i fransk vask og strygning!

Jeg kom i tanker om at mit kamera kan tage videoklip, saa jeg snuppede lige en simrevideo:





Naar jeg laver curry laver jeg altis en ordentlig portion, saa der er nok til et par dage eller tre, saa igen i aften stod menuen paa curry goat - og denne gang ikke bare med bare ris, men med rice and peas.

Det er ikke sidste gang jeg koeber ged ved den slagter!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

"peas" that is ...

Tina - omme i London sagde ...

Peas it is, uanset de er en boenne; de blaeser Jamaicanerne da hoejt og flot paa.
Normalt spiser man "pear" til - vi havde bare ikke lige nogend er var modne. (",)

Anonym sagde ...

Hvis man putter dem i en papirspose sammen med en banan modner "pears" ret hurtigt! ;-)

Anonym sagde ...

Vi kjøper aldri Honni-Korn hjemme. Som du selv sier, - det er for lite næring og dessuten alt for mye sukker i dem. Men ungene elsker dem, så da våre var små, bestemte vi at det skulle være sommermat som vi spiser bare her på sommerhuset. Min mann og våre to små reservebarn har akkurat nå fortært hver sin store porsjon. Jeg lurer på om ikke jeg også ...

Tina - omme i London sagde ...

Hege, det er lige praecis saadan man kan skelne mellem hverdag og ferie paa en familieferie. Boernene faar lov at spise guldkorn til morgenmad, blive oppe lidt laengere, se lidt mere fjernsyn eller hvad nu de synes er skoent. Snup du dig bare en ordentlig portion. You know you want to...