04 juni 2007

Jeg elsker naar det sker

Paa vej over London Bridge til aften var der nogle dramatiske skyer over den brune flod, som jeg lige skulle have taget lidt billeder af. De flyttede sig lidt for hurtigt til at faa nogle ordentlige billeder af de skarpe kontraster, men pludselig fik jeg oeje paa noget langt mere spaendende at fotografere...

Efter knap 20 aar i London kan jeg stadig blive helt elektrisk over at se Tower Bridge blive aabnet for skibene. Jeg synes det er saadan et fantastisk syn og taenker paa ham bussemanden der reddede en masse liv ved at traede speederen i bund, da advarselslysene ikke virkede og han var paa vej i floden med en hel busfuld mennesker. Han floej over den aabne bro som en anden James Bond!


Broen aabnes adskillige gange dagligt og denne gang var det for et smukt gammelt sejlskib.





Ok, saa 8 billeder taget med en mobiltelefon af en bro der aabner og lukker er maaske lige i overkanten, men hvis du kan forestille dig hvor fedt det foeles at se, saa vil du forstaa!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

I am with you all the way my love!

Sanne sagde ...

Tina, 8 billeder er ikke for meget. Her i Sa. Pete er der 340 broer. De åbner kun om sommeren (om vinteren er der jo is på vandet), og kun om natten (fordi der er for meget trafik af små skibe i dagtimerne). Jeg elsker synet af broerne som går op, og skibene som ligså stille glider igennem. De ligger som regel i kø på floderne for at passere.

Anonym sagde ...

Det var helt fint - jeg elsker også Tower Bridge - tak for det!

Lene sagde ...

Jeg er og¨så med i koret, der godt kan lide billederne, Tina. I Aalborg har vi jo Limfjordsbroen, og da holder jeg altid på broen, men kunne godt tænke mig at se det fra vandet af :-)

Tina - omme i London sagde ...

Godt saa - jeg billedferer videre. (",)

Jeg elsker alt hvad der har med vand at goere. Lloyd mener det er en dansk mani - og det er der jo nok lidt om.

Sanne - en dag kommer jeg og kigger (gennem linsen!) paa nogen af alle de broer. I London har vi alt for faa broer. Det er en pine! En af min yndlings er Dartfordbroen, som er saa majestaetisk og smuk.
Lene - i sommerferien faar jeg forhaabentlig lejlighed til at billedfere Limfjordsbroen... (",)

Annette sagde ...

Ja, 8 billeder er muligvis mange, men ikke for mange hvis man kan lide det man ser, vel! Har ingen broer i miles omkreds, der kan det samme - største bro er vejle-fjord-broen og den er altid fuld af kø'er - (bilkøer)....
Kh
Annette

Tina - omme i London sagde ...

Hmmm... Anette, monstro ikke det er en af dem jeg skal billedfere paa min Tour de Danmark til August?