13 april 2007

Gaet hvad jeg fik fra paaskeharen?

En dag lige foer paaske gik jeg en tur paa min (naesten) daglige lunch time vandring og fik oeje paa en masse paaskeharer som gik og antastede folk.

Jeg virker som en magnet paa alt og alle der soeger at komme i kontakt med folk, uanset om de er hjemloese, tiggere, mentalt forstyrrede personer, maend der selv synes de er uimodstaaelige eller salgspersoner. Jeg maa virkelig se utroligt naiv ud!

Anyhow, en af paaskeharerne kom og snakkede til mig og tilboed mig et bibliotekskort til "the City of London libraries", som aabenbart er et vaeldig stort og fint bibliotek, som skulle huse Englands stoerste musikbibliotek.

Pludselig gik det op for mig hvor mange aar det er siden jeg benyttede mig af biblioteket. Faktisk har jeg brugt det meget lidt siden jeg midt i firserne brugte Skive bibliotek , som jeg var rigtig glad for - men ehmmm... det er altsaa mindst 20 aar siden.

Jeg har skam til tider brugt baade Thornton Heath (jaevnt elendigt og under funded!) og Lewisham library (bedre end gennemsnittet), men det var den gang jeg havde boern der skulle laeses med.

Siden da er internettet blevet saa stor en del af min hverdag at jeg naermest havde glemt at biblioteket eksisterede, men det har jeg taenkt mig at lave om paa.

Saa vidt jeg kan se paa hjemmesiden for Barbican afdelingen, som er min naermeste, har de f.eks. laesegrupper paa biblioteket, som moedes i middagspausen. Det er da en vidunderlig maade at tilbringe ens middagspause.

I hvor jeg glaeder mig til at finde en middagspause hvor jeg kan gaa ned og aktivere mit nye kort.

Naah ja, forresten - med kortet kom et "Cadbury's creme egg" - og det blev dagen jo ikke vaerre af. How do you eat yours?



Ingen kommentarer: