17 marts 2007

Ude og foejte - igen!

Torsdag aften stod der "The Plaisterers Hall" paa invitationen.
Anledningen var den aarlige "Private Investors awards dinner", hvor vi var nomineret for en award.
Firmaet havde bestilt et bord til 10 personer og vi havde faaet besked paa at vi skulle komme i "black tie", dvs cocktailkjoler til kvinderne og pingvinhabit til maendene. Jeg kunne ikke helt lade vaere med at grine af det, da det normalt kun er de private investors der kommer i det store dress, mens alle finansfolkene kommer i lounge suits, lige fra arbejde. Min chef er snu - han forstaar at skille sig ud fra maengden.
Da vi ankom moedte jeg en masse af min gamle kolleger i hallen og pludselig var alle de nye mandlige kolleger forsvundet - som dug for solen...
Der stod vi tre kvindelige kolleger tilbage og kiggede paa hinanden. "Jeg er sikker paa de er gaaet tilbage for at skifte tilbage til deres daglige jakkesaet", sagde jeg, men det troede mine kolleger ikke. Men... det var de altsaa. De havde taget for givet at aftenen var en black tie event, min chef er ikke helt lige saa snu som jeg giver ham credit for!
LOL - de store spader. Jeg kunne ikke dy mig for at fortaelle dem, hvor jeg havde rost chefen til Lloyd aftenen foer. "YOU KNEW!!!", loed der saa - og ja, gu vidste jeg det, for den dinner har jeg altsaa vaeret med til flere gange - senest for et aar siden!
Oh well, for efter tiden tror jeg nok lige invitationen bliver tjekket en ekstra gang. (",)
Forresten, da jeg tog ovenstaaende billede spurgte en af mine kolleger om jeg godt kunne lide lysekronen? "Ja, jeg kunne godt taenke mig en i hallen", svarede jeg. Jeg tror der gaar lidt foer de laerer at fatte min humor. Lysekronen var mindst halvanden meter i diameter - og saadan en klambert tror jeg naeppe der er mange der har plads til derhjemme. Der skulle vaere mindst 4-5 meter til loftet!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

And paddock with room for a pony...

Watch the pedestrian Richard!

Tina - omme i London sagde ...

White diamonds - saje a bare!

Anonym sagde ...

White diamonds it is!

Anonym sagde ...

Næee, hvor ser du nuttet ud, det passer til dine überclassede historier, og manden ser sgu også så dannet og flink ud at det er til at brække sig over. Maajet engelsk!

(synes lige jeg ville sige goddag, siden der nu er inkommende links til min på magisk vis)

/Kimporator