01 februar 2007

Kan man andet end at elske London?


Jeg stod paa London Bridge station i aftes, sammen med min forhenvaerende chef, og ventede paa mit tog. Perronnen var propfuld af folk der, lige som mig, havde vaeret "out for a drink" og nu skulle hjem til Sarf London.
Mens vi stod og snakkede kom jeg til at kigge paa alle de mennesker der stod omkring os. Pludselig opdagede jeg denne skoenne munk, der stod paa perronnen i blandt alle mulige jakkesaet, hippe unge mennesker af alle aldre og variationer.
Der stod han; i ulden kaabe, lange gyldne reb om livet og jesussandaler. Ingen (andre end mig!) synes at aense ham. Han passede lige saa godt ind i gadebilledet som vi andre i vores hvad nu vi havde paa. Han saa saa rar og fredelig ud og laeste avis paa city-maner. Det skal lige indskydes her at man kan tage et kursus i "how to read the FT" og en del af kurset gaar ud paa at laere at folde avisen paa langs, saa den ikke fylder mere end en bog! Gad vide om munken har vaeret paa kursus, eller om han bare selv har regnet den ud?
Taenk sig at han maaske arbejder her i City hver dag akkurat lige som mig. Saa forskellige - og saa alligevel del af det samme gadebillede.

Ingen kommentarer: