13 februar 2007

En tur til Mont Blanc

I min middagspause var jeg, som saedvanligt, ude og gaa en tur og da jeg kom forbi Mont Blanc forretningen i The Royal Exchange kom jeg i tanker om at jeg hellere maa faa dem til at se paa min taske inden garantien loeber ud. Der er godt nok et stykke tid endnu, men jeg ved hvor hurtigt et aar kan gaa!

Tasken var en afskedsgave fra min gamle arbejdsgiver, eller rettere, det var en bytter. Jeg fik nemlig et smukt pennesaet, som bestod af en kuglepen og en fyldepen. Fyldepennen vidste jeg at jeg aldrig ville faa brugt, saa jeg besluttede mig til at bytte den til noget jeg ville bruge; i stedet for at have saadan en dyr pen til at samle stoev.

Udvalget i Mont Blanc er ikke vildt stort, men det de har er laekkert. Jeg foelte mig som en forkaelet toes, da jeg stod i Mont Blanc med en tilgodeseddel paa knap £300 og ikke kunne finde noget jeg ville have! Heldigvis havde de en taske som saa ud til at kunne holde til daglig brug i lang tid og som ogsaa var stor nok til at kunne huse en bog og alt det andet ragelse jeg helst skal hyske rundt med hver dag!

Tasken er laekker. Den er lavet af noget godt, kraftigt laeder og er foret med bloedt ruskind. Der er lige praecis de lommer jeg synes der skal vaere i en arbejdstaske, men det er her problemet ligger. Mobiltelefonlommen er gaaet i udu! Stikningen er gaaet op og snart kan man ikke kalde den en lomme laengere, naar den efterhaanden kun er syet paa i den ene side og forneden! :o(

Anyhow - for nu at goere en allerede alt for lang historie kort, saa gik jeg ind og viste min taske til en ekspedient, som gav den videre til manageren for at finde ud af hvad de kunne goere ved den. "Change it", var svaret, saa nu skal jeg have fundet garantibeviset og en bon, saa jeg kan faa en ny taske. Jeg ville ellers vaere meget tilfreds med at have faaet den syet, men saadan skulle det aabenbart ikke vaere.

Ingen kommentarer: