17 januar 2007

Humør, Oplysning, Populær musik, Livsglæde og Aktivitet


Aaah, hvor burde jeg sende Otto Leisner et foedselsdagskort. Han er min yndlingsperson paa dansk tv - og en af de faa jeg stadig husker og kan genkende efter mange aar i udlandet.

For nogle aar siden indfoertes begrebet "FOL eller EOL" (foer Otto Leisner eller efter Otto Leisner) i familien, grundet min manglende viden paa danske "kendte" mennesker. Det blev opsummeret ganske kort: "Hvis det er EOL, saa lad vaere med at spoerge hende om det, for hun aner ikke hvem de er". Kommentaren faldt vidst efter min store forargelse over de mennesker der var sat til at praesentere programmet paa DR i forbindelse med Dronningens soelvbryllup (eller var det Joachims bryllup?).

Jeg naevnte min forargelse over for min kaere moder, som havde faaet programmet optaget paa video og sendt til mig. "Jamen, hvem var det da der praesenterede?" spurgte mor og fik at vide at det var hende der ishockey spilleren: Lone/Lene/Line Baum-hvad-er-det-nu-hun-hedder-Pedersen, en eller anden floedebolle ved navnet bop-bop-bop? Jes, mener jeg det var og saa ham med skaegget der praesenterede ELDORADO! ehmmm Claus Hagen-Petersen? "Naaah, jamen de er da meget beroemte, hvem havde du ellers forestillet dig skulle praesentere det?" spurgte mor. "Tjaaa, det ved jeg da ikke, men maaske saadan en som OTTO LEISNER!" - Ja, det sagde jeg og jeg mente det. Man kan da ikke pjatte saadan et soelv/bryllup hen med uberoemtheder! Needless to say: Mutter SKREG af grin!

Berlingske Tidende fejrer OLs 90-aars dag med en lille QUIZ, hvor jeg fik 5 point! "Du fik 5 point! Konklusion: Fin fornemmelse for fup og faktaDet klarede De da meget godt! Gættede De bare - eller har De øvet Dem? Hahaha."

TILLYKKE OTTO - din gamle swinger. Jeg haaber du bliver 100 og er rask og frisk, saa faar du en HOPLAnaal!

Tak til Capac for inspiration.

Ingen kommentarer: